Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
-
Nisse
- Sponsor

-
Kontakt:
Nu skall jag strax gå ut och byta olja i växellådan på min V70 98.....Och valet är givet....Redline MTL
Kvalité får kosta ibland.....
När det gäller manuella synkroniserade växellådor använder man sig av två kvalitetsbegrepp, det ena är smörjkvalitet och det andra är växlingskvalitet. Båda är väl tillfredsställda med MTL & MT-90 som ger ett mycket gott skydd samtidigt som växellådan blir mycket lättväxlad. Var noga med vilken olja du väljer till växellådan eftersom valet av olja ofta är hela skillnaden mellan en väl- och dåligt fungerande växellåda.

Senast redigerad av 1
Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Nisse

-
nyberg
- Entusiast

ska stoppa ford orginal i min,, ford motorcraft där har du kvalitet
red line ska ju var arätt bra enligt jänkarna,, men finns nån ny som heter roayl purple det ska var adet värsta nu.
Senast redigerad av 1
nyberg, redigerad totalt 14 gånger.
-
Nisse
- Sponsor

-
Kontakt:
nyberg skrev:ska stoppa ford orginal i min,, ford motorcraft där har du kvalitet
red line ska ju var arätt bra enligt jänkarna,, men finns nån ny som heter roayl purple det ska var adet värsta nu.
Hör och häpna....när jag kommer ner till mekonomen så har dom inte Redline MTL hemma...utan det är beställningsvara

och då blir det nya Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 (tidigare namn Castrol SMX-S 75W-85)...Och den är ännu dyrare....Men med mekonomenkort.....10% rabatt.....

Senast redigerad av 1
MVH Nisse

-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
Nisse skrev:nyberg skrev:ska stoppa ford orginal i min,, ford motorcraft där har du kvalitet
Hör och häpna....när jag kommer ner till mekonomen så har dom inte Redline MTL hemma...utan det är beställningsvara

och då blir det nya Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 (tidigare namn Castrol SMX-S 75W-85)...Och den är ännu dyrare....Men med mekonomenkort.....10% rabatt.....

Jag förstår uppriktigt sagt inte mekonomens tänk med 10% på allt...varför inte sänka priset med 10% istället då blir ju deras priser mer köpvänligt för kunden direkt istället för att fjanta med ett kort..

lika håller ju Coop på med oxå.. få upp till 5% på medlemskortet.. det betyder ju bara att dom håller uppe priserna..

Senast redigerad av 1
limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

-
Nisse
- Sponsor

-
Kontakt:
Ha ha...jag har sparat nästan 50kr idag...... mekonomenkort är kanon Anders...du måste skaffa ett du också....
Autoexperten har lägsta prisbilden av kedjorna....BDS och mekonomen lite dyrare....Meca vet jag inget om faktiskt...tur att man har en volvo som det aldrig går sönder något på.....bara att byta vätskor....

Senast redigerad av 1
MVH Nisse

-
Jensa
- Trogen Medlem

Har Redline som ska i min bakaxel när det e dags o byta till roligare innehåll

Senast redigerad av 1
Jensa, redigerad totalt 14 gånger.
-
limban
- Forumägare

-
Kontakt:
Nisse skrev:Ha ha...jag har sparat nästan 50kr idag...... mekonomenkort är kanon Anders...du måste skaffa ett du också....
Autoexperten har lägsta prisbilden av kedjorna....BDS och mekonomen lite dyrare....Meca vet jag inget om faktiskt...tur att man har en volvo som det aldrig går sönder något på.....bara att byta vätskor....

WOOOW .. 50kr.. då kan du slänga bort dom på snus..hehehe.. utan att det svider..
Hatar bonuskort.. tar bara massa plats i plånboken.. tror jag har 30st.. men jag använder dom nästan aldrig ligger hemma och skräpar och när man behöver dom så ligger dom hemma och flinar..

Senast redigerad av 1
limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

-
nyberg
- Entusiast

tur man har så sjukt bra priser på bildelar så man behöver inte fundera så mycket,,,
mekonomen är väldigt dyra måste jag säga,,