Och som vanligt var det hur trevligt som helst!!
Bra väder hade vi med!!!
Kl 10 skulle vi börja, men vi kom igång en bra bit senare.... vi var ju tvungna att tjöta lite med!!!
Grabbarna som föll för trycket denna gången var
Funk ..... idag i klädsamt rött
Jujimbo.. svårt att hålla honom borta från Göteborg
F16 ny medlem sen april....! Hoppas inte vi skrämde dej!
Jesprut... ni vet den där röda Saaben.... som INTE är röd!!!
Abyss..... hade Mercan med sig.... den hade fått permission från verkstan..
Marmeldjuk.... sämre lokalsinne än mej... har gångavstånd från mej..lyckades köra vilse ändå !!
Dags för lite bilder antar jag...... nu var jag inte på hugget direkt med kameran, men jag tror Funk var det... så jag början en stund efter att alla hade kommit..

Marmeldjuke som fått i uppdrag att tvätta sin bil..väldigt fokuserad...

Stefan från Sverigevaxet Pmáde mej på morgon och ville komma förbi och visa vad han hade och givetvis var han välkommen!!
Nu var jag inte så uppmärksam på EXAKT vad han visade (tyvärr) men har för mej att han visade nån forn av fälgrengöring.. bilen är Jespruts.. och ni ser hur koncentrerad han är!
Även ett våtvax visade han oss.... det verkade bra... och jag är INTE impad av våtvaxer igentligen...

Här har vi våran nya medlem F16 med som också är intresserad av vad som händer

En fälg med " iron-nånting" Medlet...om jag fattade det hela rätt går på tex bromsdamm som är av metall... lösgör detta och färgar det lila... häftigt tycker jag... under tiden det låg på blev det mer och mer lila..

Här har vi hela styrkan inkl. min dotter och hennes kompis. Dom skulle tvätta cyklarna med Funk, men dom fick annat att göra

Ni medlemmar som varit med ett tag ser vem som kom förbi en stund med.... nu menar jag inte Abyss som står till vänster utan den väklädde mannen till höger.... just det Tantrum!!! Det var verkligen trevligt att träffa honom igen!!

Och Marmeldjuk han tvättar och tvättar...

Nån har en kärlek för svarta gummihandskar...

En liten test av gummi och vinylglans som Jujimbo hade med sig från företaget som tillverkar avfettningen som innhåller tixotrop som jag testade i vintras. Här läggs det på dotterns Opel.

La det även på min kofångare....

En liten behandling av en däcksida med:

Så här såg det ut många timmar senare.... då har bilen stått i sol hela tiden

Stilstudie i maskering

Det går åt en hel del tejp på en sån här bil

Poleringen i full gång: Abyss kröp mer mellan väggen och bilen... visst sitter han bra där?

"Alle man vid Saaben" Killen längst ut är min svärson.. han som äger Chryslern.

Linsskyddet Funk.... LINSKYDDET!!

Såååå ja !!!

Jujimbo körde ultrissa modell medium, men sen gick det över till skumtrissa istället.

Mat måste man ju ha och eftersom vi chansade på bra väder idag så tyckte jag att grilla är ju en bra ide

Marmeldjuke och Funk sitter och ljuger lite innan maten

Sen kom Raffe förbi en snabbis med... alltid lika trevligt att träffa denna mannen!!

Vy från altanen där vi satt och åt

Lite under-tiden-bilder

Jujimbo släppte mskin en stund och fick agera lacklysare med en av sina ficklampor

Blankt tak

Huven:

Nu är bilen klar och sista handen läggs på finishen

Måste säga att den blev jäkligt bra!!

Smartgelbehandlad

Lite kvällsfika nu när jobbet var klart:

Min man Anders satt och skojade om att måsarna säkert hade skitit på bilen nu när den var så blank och fin

Jag avslutar denna tråden med att tacka alla er som kom idag samt Göran för fikat, Stefan från Sverigevaxet och Jujimbo som la ner arbete på att få hit prover från Vasco och givetvis tackar jag Vasco som var vänliga att skicka med honom dessa enorma mängder medel! Att fixa fram en fälgrengöring enbart för denna träffen tycker jag är kanonbra!!
Väl mött till nästa gång!!