Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Tips om hur göra med smärtande nacke
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Tips om hur göra med smärtande nacke
Efter 15år inom däcksvängen främst dubbning av däck så är inte min nacke i bästa funktion. Någon som sitter inne med tips gällande smärtlindring. Och nu tänkte jag inte på professionella behandlingar..
Utan.. Do-It-Your-Self... Salvor, rygg och nackvärmare mm..
Utan.. Do-It-Your-Self... Salvor, rygg och nackvärmare mm..
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
Göran
Re: Tips om hur göra med smärtande nacke
En vetekudde som du värmer brukar ofta ge lindring,
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.
- Tantrum
- Administratör

Öka genomblödningen genom lite gymnastik eller en rask promenad och stretcha sedan nacken i alla ledder.
En annan grej som funkar är att ta något tungt i varje hand och resa på axlarna upp och ned tills det börjar bli jobbigt, sk. shrugs. Det tar fint på övre trapezius som ofta tar stryk av att stå med armarna framför kroppen.
Se till att ta lite mikropauser då och då under arbetets gång också, så att blodet kan strömma fritt.
Har man armarna lyfta framför sig stasar man nästan av hela skulderpartiet vilket är väldigt slitsamt i längden.
En annan grej som funkar är att ta något tungt i varje hand och resa på axlarna upp och ned tills det börjar bli jobbigt, sk. shrugs. Det tar fint på övre trapezius som ofta tar stryk av att stå med armarna framför kroppen.
Se till att ta lite mikropauser då och då under arbetets gång också, så att blodet kan strömma fritt.
Har man armarna lyfta framför sig stasar man nästan av hela skulderpartiet vilket är väldigt slitsamt i längden.
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
- Robin
- Medlem
Som någon redan skrivit vetekudde, men sy upp en egen stor rejäl krage som går ner över axlarna och så skall det vara kanaler i kudden så inte innehållet ligger i ena änden. Fyll sedan med vete och värm i micron.
För mig är värme i första hand den bästa lindraren. En som är slut i rygg, höfter, axlar och nacke. Pensionär vid 43 års ålder
För mig är värme i första hand den bästa lindraren. En som är slut i rygg, höfter, axlar och nacke. Pensionär vid 43 års ålder
Senast redigerad av 4 Robin, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

Vetekudde är inte fel används av mej själv regelbundet och spikmatta plus en massor olika salvor. Har hört att Kinesiotejp ska vara bra har inte hunnit testa det ännu. Spikmattan rankar jag högst på min lista.....
http://www.shaktimattan.se/
http://www.shaktimattan.se/
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Har hittat hästliniment som jag testade och det känns rätt bra...värmer som bara den !
Jag har en sån där kudde som man värmer i micron som även täcker axlarna...brukar använda den,,,
Har kommit in i ett skov...satt ute i solen igår och det hjälpte rätt bra !
Måste röja ur i bastun så man kan använda den oftare...
Tack för tips !
Jag har en sån där kudde som man värmer i micron som även täcker axlarna...brukar använda den,,,
Har kommit in i ett skov...satt ute i solen igår och det hjälpte rätt bra !
Måste röja ur i bastun så man kan använda den oftare...
Tack för tips !
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Tänkte just föreslå linniment. Finns ett hästlinniment på Ö&B som inte bränner så vansinnigt och stinker inte så farligt heller... en ljusblå burk i storlek med vax i plåtburk
Glöm inte att få ner linnimentet mellan och ut över skulderbladen med!!
F*n ha ont i nacken är ingen höjdare!!!
Glöm inte att få ner linnimentet mellan och ut över skulderbladen med!!
F*n ha ont i nacken är ingen höjdare!!!
Senast redigerad av 4 carina, redigerad totalt 14 gång.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
idag bättre....jag sitter nog för mycket vid datorn både hemma och på jobbet....idag har det blivit mer polering och jag tror nästan det är bättre faktiskt...