Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Våtdammsugare som sköljer med renvatten?
-
kaliz
- Medlem
Våtdammsugare som sköljer med renvatten?
Hej!
Kikar lite på att investera i en våtdammsugare.
Såg på nätet att det finns varianter där man har en tank med rent vatten. Dammsugaren cirkulerar vattnet genom tyget innan alltihopa sugs upp.
Jag undrar om någon här testat en sådan. Är det overkill räcker det med en våtdammsugare som endast suger upp det vatten man sprutat på tyget?
Är dessa som cirkulerar vattnet något att skjuta över målet så att säga?
Eller är dem så mycket bättre att det är värt dem extra slantarna?
MVH
KaliZ
Kikar lite på att investera i en våtdammsugare.
Såg på nätet att det finns varianter där man har en tank med rent vatten. Dammsugaren cirkulerar vattnet genom tyget innan alltihopa sugs upp.
Jag undrar om någon här testat en sådan. Är det overkill räcker det med en våtdammsugare som endast suger upp det vatten man sprutat på tyget?
Är dessa som cirkulerar vattnet något att skjuta över målet så att säga?
Eller är dem så mycket bättre att det är värt dem extra slantarna?
MVH
KaliZ
Senast redigerad av 1 kaliz, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Re: Våtdammsugare som sköljer med renvatten?
Har du någon länk så man kan få se hur du menar??..
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
-
kaliz
- Medlem
Japp självklart. Här kommer det.
http://www.tretti.se/hushallsapparater/ ... er-se-4002
http://www.youtube.com/watch?v=9ZowWvohEyQ
Funderar på att köpa den, men kanske klarar mig lika bra med en för halva priset?
//KaliZ
http://www.tretti.se/hushallsapparater/ ... er-se-4002
http://www.youtube.com/watch?v=9ZowWvohEyQ
Funderar på att köpa den, men kanske klarar mig lika bra med en för halva priset?
//KaliZ
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Ja det där är en enkel klädseltvätt.. den skjuter ner vattnet i tyger och sen suger den omedelbart upp smutsvattnet.. otroligt effektivt..
men det jag inte förstår mig på är när man häller kem i den tanken och bara kör ut det och suger upp kemet utan sköljning.. då sitter ju kemet kvar i tyget..
hur tänker man då?? 
men det jag inte förstår mig på är när man häller kem i den tanken och bara kör ut det och suger upp kemet utan sköljning.. då sitter ju kemet kvar i tyget..
-
AArvidsson
- Medlem
Avd. dumma frågor, men kan man inte skicka efter med vatten efter att ha kört kemet?
Senast redigerad av 1 AArvidsson, redigerad totalt 14 gånger.
- Funk
- Moderator

Jo självklart, och det är nog i högsta grad brukligt.AArvidsson skrev:Avd. dumma frågor, men kan man inte skicka efter med vatten efter att ha kört kemet?
/Thomas
Senast redigerad av 1 Funk, redigerad totalt 14 gånger.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
kaliz
- Medlem
Tolkar dessa svar som att dammsugarens funktion är bra. Får fundera på om jag ska öppna plånboken lite till när jag ändå handlar.
Tack för hjälpen!
//KaliZ
Tack för hjälpen!
//KaliZ
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Jag tycker du oxå ska köpa en kempåläggare 1-2 lit för någon hundralapp.. så kan du lägga på kemblandningen med den och sen bara använda rent sköljvatten i klädseltvätten.. då blir det mycket lättare att använda..kaliz skrev:Tolkar dessa svar som att dammsugarens funktion är bra. Får fundera på om jag ska öppna plånboken lite till när jag ändå handlar.
Tack för hjälpen!
//KaliZ
- Funk
- Moderator

Jag kan ju passa på att tipsa om att just den tvätten går lätt att hitta i Tyskland för någon tusenlapp mindre inkl. frakt...
/Thomas
/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse