Maskinen har gått i yrkesmässigtbruk sedan 1985, inget är servat på maskinen sedan nyköp.
Bartrycket låg på 160bar när den var ny och nu efter renovering 150bar, kommer med all sannorlighet öka till ca: 160bar när alla packningar m.m är inkörda.
Har i fredags renoverat min KEW 4403 högtryckstvätt av åtgång 1985 tillverkad V22 (Fick tag i spränskissen själv)
Packningssatsen bytt, Oljeringarna,packboxar bytta samt givetvis oljan samt så bytte jag högtrycks munstycket i handtaget.
Sedan har jag gjort en visuell kontroll samt en översikt på elen och kontaktorn m.m.
Maskinen fick en liten upputsning och tvätt samt så målades hållarna om som håller 2 st dunkar som jag har HD Grön i samt så håller jag på att lacka om motorkåpan som döljer hela maskinen.
Vad mera kan man säga en att KEW har otrolig kvalite i sina gamla maskiner. Ringde KEW för att få tag på sprängskiss på maskinen men där vart det stopp, den skulle lämnas in till en rep verkstad sa han jag pratade med, men han sa även att KEW ALDRIG gjort en sådan bra maskin som just gamla 4403 maskinen, näst intill outslitbar enligt honom..
Jag kommer nog inte behöva köpa någon ny maskin så länge jag lever, med tanke på hur bra den hållt sedan ny utan några som helst renoveringar.. Måste ju vara kult status på dessa maskiner.