Nya bilen (Audi A6 AV -08) kom endast med tygmattor. Köpte därför en uppsättning gummimattor från Biltema. Problemet är att de ger ifrån sig en extremt stark lukt av gummi/kemikalier. Tänkte att lukten skulle lägga sig efter ett tag men nu, ett halvår senare luktar de fortfarande lika starkt. Har försökt att köra högtryck samt låtit dem ligga i ett bad med grön såpa över natten - inget hjälper!
Finns det någon latex-spray eller liknande som får ner lukten? Hjälper det att beställa orginalmattor från Audi istället (skulle gärna slippa den extrakostnaden dock)? All hjälp är välkommen!
/Pontus
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Problem med stinkande gummimattor
-
dapompe
- Ny Medlem
Problem med stinkande gummimattor
Senast redigerad av 1 dapompe, redigerad totalt 14 gånger.
- xion92
- Moderator

Re: Problem med stinkande gummimattor
Kan det vara att mattan under har dragit åt sig stanken från gummimattan?
Senast redigerad av 1 xion92, redigerad totalt 14 gånger.
- rkoo
- Trogen Medlem

Om gummimattorna luktar så starkt gummi så skulle jag personligen skrota dem och bita i det sura och köpa originalmattor.
Senast redigerad av 1 rkoo, redigerad totalt 14 gånger.
- SAABninefive
- Trogen Medlem

Jag skulle bita i det sura äpplet och köpa orginal.
För det första lär dom ju lukta bättre och sen är jag starkt allergisk mot mattor, navkapslar och diverse andra icke orginal grejjor på bilen
För det första lär dom ju lukta bättre och sen är jag starkt allergisk mot mattor, navkapslar och diverse andra icke orginal grejjor på bilen
KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13