NBB är rätt snygga och lyser bra.....tonimakaroni skrev:Blir förmodligen 3st NBB 225or på nya bilen med qpax båge o xenonDock verkar dom på qpax inte allt för snabba på tangentbordet

NBB är rätt snygga och lyser bra.....tonimakaroni skrev:Blir förmodligen 3st NBB 225or på nya bilen med qpax båge o xenonDock verkar dom på qpax inte allt för snabba på tangentbordet

javisst är dom detNisse skrev:NBB är rätt snygga och lyser bra.....tonimakaroni skrev:Blir förmodligen 3st NBB 225or på nya bilen med qpax båge o xenonDock verkar dom på qpax inte allt för snabba på tangentbordet
![]()

eller så har man nog stor grill så är det inga problem i allafallFunk skrev:Hur är det grabbar, är ni mörkrädda ? Riktiga karlar monterar för övrigt inte extraljus, för dom hindrar luftflödet till intercoolern..![]()
/Thomas

Masten skrev:Nu får ni ursäkta, men jag skulle aldrig få för mig att montera extraljus på någon av mina bilar - det är ju så fult! Må vara om det är på en lastbil eller en pickup med ljusramp på taket, men annars går det fetbort.
Förlåt om jag trampade på någon tå...
Jag är van så jag tar det med ronyberg skrev:Masten skrev:Nu får ni ursäkta, men jag skulle aldrig få för mig att montera extraljus på någon av mina bilar - det är ju så fult! Må vara om det är på en lastbil eller en pickup med ljusramp på taket, men annars går det fetbort.
det är lungt du kör ju citroen så vi vet du är lite speciell![]()
![]()
(ta inte illa vid nu)

Jag är ju också speciell som kör Subarunyberg skrev:Masten skrev:Nu får ni ursäkta, men jag skulle aldrig få för mig att montera extraljus på någon av mina bilar - det är ju så fult! Må vara om det är på en lastbil eller en pickup med ljusramp på taket, men annars går det fetbort.
det är lungt du kör ju citroen så vi vet du är lite speciell![]()
![]()
(ta inte illa vid nu)

Jag skall ha 100w xenon i så fall...man vill ju ha lite defrosterverkan på glaset, så rimmfrosten tinar bort innan man kommer ut på rallybanan.....Crille skrev:Skillanden på Xenon och halogen Nisse är som dag och natt..
Byt ut dina gamla lampor och kasta i Xenon 55W 4300K så kommer du bli förbluffad och aldrig mera vilja återgå till Halogen, det kan jag lova dig..
*Harklar mig* brukar inte "Gubbar" i din ålder kräva mera ljus när ni kör????![]()
![]()
![]()
på dig Nisse.

Det du inte har i byxorna får du ha framför grillen.....Rednales skrev:Tror visst det är några som hoppar morötterna allt för ofta.

Nisse skrev:Det du inte har i byxorna får du ha framför grillen.....Rednales skrev:Tror visst det är några som hoppar morötterna allt för ofta.![]()
Morötter kan inte förbättra synen. Myten om att morötter kan förbättra synen kommer troligtvis från det faktum att A-vitaminbrist kan påverka synen negativt, ett intag av A-vitaminfyllda morötter kan då återställa synförmågan.
Under andra världskriget spred brittiska flygvapnet ett rykte att den plötsliga ökningen i antalet nedskjutna tyska bombplan berodde på att deras piloter genom en morotsrik diet fått mycket bättre mörkerseende. Detta rykte hade till syfte att dölja den riktiga orsaken, radarn.

Nu har vi tappat tråden.....Det var Xenon och extraljus det handlade om och inte morötter....Rednales skrev:Well, om nu Nisse behöver sjuttiofjorton extra ljus med 100 W lampor så lär hans mörkerseende inte vara på topp. Då kan en morot vara på sin plats.
Kanske har du noterat att Nisse fått mycket pormaskar och lite kycklingskinn på överarmarna?
Fina tecken på A-vitamin brist.