hej,
Jag har för avsikt att impregnera mina säten i min volvo s40n, klädseln är av ljus model heter typ dala
grå eller något i den stilen.
Problemet är att det blir fläckar väldigt lätt i sätena och på dörrsidorna...
Har beställt LOK 19 Pro Fabric Protection i hopp om att impregnera mina säten och dörrsidor...
http://shop.bollnasbilvard.se/lok-19-pr ... c-730.aspx
Vad bör jag tänka på innan jag börjar "kladda" med detta medel, finns det någon riska att klanta till det?
Säten är våtdamsugna för ca ett halvårsedan så dom är hyffsat rena.
Är det bara spraya på detta medel och sen låta det torka, har läst igenom instruktionen på hemsidan men vill ha lite hjälp från er...
Kom gärna med era tankar och ideer....
//MVH...
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Klädsel/ Tygimpregnering
-
yoda78
- Medlem
Klädsel/ Tygimpregnering
Senast redigerad av 1 yoda78, redigerad totalt 14 gånger.
- Crille
- Entusiast

Re: Klädsel/ Tygimpregnering
Jag personligen skulle rengöra dom igen innan jag applicerar skyddet.. Inge snyggt att ha tyg som ser
halvrent ut sedan försegla in smutsen..
Att applicera är super enkelt gör precis som det står i beskrivningen, lägg gärna skyddet 2ggr, men låt första lagret torka väl innan..
halvrent ut sedan försegla in smutsen..
Att applicera är super enkelt gör precis som det står i beskrivningen, lägg gärna skyddet 2ggr, men låt första lagret torka väl innan..
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
-
yoda78
- Medlem
Crille skrev:Jag personligen skulle rengöra dom igen innan jag applicerar skyddet.. Inge snyggt att ha tyg som ser halvrent ut sedan försegla in smutsen..
Tack för dina synpunkter Crille,
Det finns ingen risk att det blir fläckigt när medlet får torka in, går det även bra att behandla dörrsidorna som är i ett annat material än sätetna?
Har tidigare fått "svett" fläckar i sätet efter ett hårt tvättpass i den lokala och mycket fuktiga tvätthallen.
Så nu blir det handuk i sätet efter tvätt...
//MVH
Senast redigerad av 1 yoda78, redigerad totalt 14 gånger.
- Crille
- Entusiast

På bilen jag la det på vart det inga fläckar när det torkade i, och det var en ljus beige klädsel, vad beträffande dörr sidor det har jag ingen erfarenhet av men tips är att du kontaktar BBV och frågar dom för dom har säkert erfarenhet av dörrsidor m.m.yoda78 skrev:Crille skrev:Jag personligen skulle rengöra dom igen innan jag applicerar skyddet.. Inge snyggt att ha tyg som ser halvrent ut sedan försegla in smutsen..
Tack för dina synpunkter Crille,
Det finns ingen risk att det blir fläckigt när medlet får torka in, går det även bra att behandla dörrsidorna som är i ett annat material än sätetna?
Har tidigare fått "svett" fläckar i sätet efter ett hårt tvättpass i den lokala och mycket fuktiga tvätthallen.
Så nu blir det handuk i sätet efter tvätt...
//MVH
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.