Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Recension trycksprutor från Jula.

Skriv ett par rader om den senaste bilvårdsrelaterade produkten du testat!
Användarvisningsbild
Dennis
Medlem

Re: Recension trycksprutor från Jula.

Inlägg av Dennis » 30 mar 2012 22:57

Jo biltemas verkade vara riktigt lovande denna gång ;)

Sprutorna rullar på fortfarande. Helt klart värd slantarna :jeps
Senast redigerad av 1 Dennis, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
RobertD
Medlem

Recension trycksprutor från Jula.

Inlägg av RobertD » 30 mar 2012 23:55

Ska till biltema imorgon och hjälpa en kompis med lite bassortiment för biltvätt. Får nog bli ett par sprutor till mig själv också. Även om jag har lovat att inte komma hem med mer grejer... :)

/Robert
Senast redigerad av 1 RobertD, redigerad totalt 14 gånger.
/Robert

Användarvisningsbild
bitzer
Medlem

Inlägg av bitzer » 28 apr 2012 00:00

Har julas stora och den har munstycket i plast vilket funkade bra i ca 6 mån men nu har den slutat dimma. Har gjort rent och tagit isär den flera ggr utan framgång. Det blir bara en dusch med stora droppar. Har bara använt den med alkalieavfettning i låg blandning.

Både biltemas och julas små med metallmunstycken har fungerat längre och bättre. Har använt dem till allt möjligt och också fått packningarna förstörda på en äldre av prickbort, andra petrokemiska medel verkar dock funka.
Senast redigerad av 1 bitzer, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Inlägg av Grief » 18 jul 2012 23:39

Har en polare på bilverkstad, till deras rekondavdelning köper de varje år en ny tryckspruta till fälgtvätten. 3000 kr eller 300 kr, ingen klarar mer än ett år.
Senast redigerad av 1 Grief, redigerad totalt 14 gånger.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 18 jul 2012 23:48

Alla kemsprutor är uppbygda för att klara olika kem..
och det är banne mig inte lätt att veta vad som går till vad osv..
vi rekondare har ju inte ens full koll..
det ska stå vilka packningar som finns i sprutan och det talar om vad den är gjord för ändamål..
sen är ju en kemspruta en förbrukningsartikel..håller inte i evigheter..men rostfri spruta av kvalitet håller många år till petroliumavfettning "kallavfettning" eller till avfettning "mot"eller "för" asfalt /tjärfläckar :lol:
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Inlägg av Grief » 18 jul 2012 23:56

limban skrev:Alla kemsprutor är uppbygda för att klara olika kem..
det ska stå vilka packningar som finns i sprutan och det talar om vad den är gjord för ändamål..
sen är ju en kemspruta en förbrukningsartikel..håller inte i evigheter..men rostfri spruta av kvalitet håller många år till petroliumavfettning "kallavfettning" eller till avfettning "mot"eller "för" asfalt /tjärfläckar :lol:
Jag har haft turen att få tvätta och greja i deras förstklassiga anläggning några gånger och förundras hur lätt det går när man har riktigt bra medel i riktigt bra sprutor :) Nu kör de med billigare sprutor än för något år sedan, eftersom att de ändå går sönder så fort. Det sliter väl att stå med aggressiva medel och högt tryck.

För egen del får jag meddela att mina Jula-sprutor tycks vara i stort sett odödliga så länge jag kommer ihåg att släppa trycket.
Senast redigerad av 1 Grief, redigerad totalt 14 gånger.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 19 jul 2012 00:00

Grief skrev:
limban skrev:Alla kemsprutor är uppbygda för att klara olika kem..
Jag har haft turen att få tvätta och greja i deras förstklassiga anläggning några gånger och förundras hur lätt det går när man har riktigt bra medel i riktigt bra sprutor :) Nu kör de med billigare sprutor än för något år sedan, eftersom att de ändå går sönder så fort. Det sliter väl att stå med aggressiva medel och högt tryck.

För egen del får jag meddela att mina Jula-sprutor tycks vara i stort sett odödliga så länge jag kommer ihåg att släppa trycket.
Ja du gör en mycket viktig sak...släpper på trycket.. det gör vi på firman på allt innan vi gör kväller.. :nicka
MVH Anders Lindbäck

Bild

Skriv svar