Objektet trissorna testades på var en gammal röd SEAT som aldrig varit polerad eller omskött av sina ägare, ville inte lägga ner allt för mycke tid på polering eftersom det är en snart 17åring (Särbons son) som ska ha bilen till övningskörning så vissa defekter lämnades och vissa var riktigt djupa...
Nåja nu till trissorna..
Första reflektionen vid klämm och känn var goda! såg ut som alla andras trissor som säljs i bilvårdsbutiker.
Kastade på den gula trissan som går att jämföras med "flugsvampen" riktigt grov i skummet och riktigt hård, sedan vart det Menzerna FG 500 på den sedan slogs jag på Flex PE 14-2 150 roterande och började köra motorhuven, bettet i den gula trissan var bra när man fick upp värmen, körde hela bilen med denna kombo med helt okej resultat.
Sedan till vända 2 användes den blåa trissan med Smartabs buffer 2000 på Flex XC 3401 VRGför att se hur glansen m.m skulle bli, det visade sig vara en god kombo även detta och bilen fick en djup och klar röd färg, givetvis så färgades trissorna av färgen på bilen, körde ett bra tag tills jag tyckte det var helt nog.
Sedan vart det tvätt med hd grön + högtryck för att få bort allt poler damm som hade blivit under poleringen och som smygit sig in precis överallt i alla skrymslen och vrån. Sedan vart det tork och in med bilen igen på saxlyften och sedan på med den svarta mjuka trissan och toptoolen och lite smartabs SS One som skydd..
Resultatet var helt klart godkänt på en sådan gammal bil och den tiden som lades ner på bilen, bilen fick också solfilm på 5 rutor i bara farten haha, måste ju se lite ungdomlig ut.
Nu kommer både ris och ros om trissorna och hur jag har upplevt dom vid polering samt tvätt av dom.
Negativa saker:
Karborren på den blåa trissan hade svårt att fästa ordentligt på Flex XC 3401 VRG maskinen när den blivit lite varm, ville gärna släppa från stödplattan, så det var ett stort minus enligt mitt tycke. Dom andra trissorna har peppar peppar inte släppt trots att dom gått varmt dom med.
SS one kördes ut med Flex XC 3401 VRG och den svarta trissan.
Positiva saker:
Kvaliten tycker jag personligen håller hög kvalite på skummet, trots misshandel av trissorna så har dom inte tappat stinget och säckat ihop utan skummet ser likadant ut som när jag fick dom i paketet från nyberg, även efter handtvätt med hd grön och lufttorkning så är dom likadana ( Körde ju flera vänder med dom efter tvätt)..
Summan av kardemmuman är att jag ger trissorna 3.5
Vill passa på att tacka nyberg för förtroendet att testa trissorna.
Nu följer lite bilder på "Folkrejs bilen" och givetvis trissorna..