Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Mirror Image
-
deciso
- Trogen Medlem

Mirror Image
Min flaska med Mirror image är snart slut. Funderar på om jag ska testa Radiant el Super reisin polish eller köra vidare med mirror image
Använder det mest till att gnugga rent under trösklar, och kofångare fram (insekter) . Har lagt det som lackskydd någon gång på entuiast bilar för max glans. Viktigt att det
löser tjärfläckar. Vad säger ni experter på BBV, vad ska jag köpa?
Använder det mest till att gnugga rent under trösklar, och kofångare fram (insekter) . Har lagt det som lackskydd någon gång på entuiast bilar för max glans. Viktigt att det
Senast redigerad av 1 deciso, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Re: Mirror Image
jag skulle testat nya super resin polish en riktigt trevlig och användarvänlig produkt 
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Köp en flaska Autoglym Intensive Tar Remover 325ml för att ta bort tjärfläckar....Och en flaska Autoglym Super resin polish för skydd och glans...deciso skrev:Min flaska med Mirror image är snart slut. Funderar på om jag ska testa Radiant el Super reisin polish eller köra vidare med mirror image
Senast redigerad av 1 Nisse, redigerad totalt 14 gånger.
- Gloss
- Medlem
//Gloss aka Micke E.
Senast redigerad av 1 Gloss, redigerad totalt 14 gånger.
"En blank bil GÅR fortare!"
Volvo V60. Svart.
Volvo V60. Svart.
- Grief
- Moderator

Funkar SRP som förbehandling till Orange Sealer?Nisse skrev:Köp en flaska Autoglym Intensive Tar Remover 325ml för att ta bort tjärfläckar....Och en flaska Autoglym Super resin polish för skydd och glans...deciso skrev:Min flaska med Mirror image är snart slut. Funderar på om jag ska testa Radiant el Super reisin polish eller köra vidare med mirror image
Btw, jag har två mail som ni gärna får kika på
Senast redigerad av 1 Grief, redigerad totalt 14 gånger.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
-
Cogo
- Entusiast

En till här som gärna vill ha svar på denna fråga.Grief skrev:Funkar SRP som förbehandling till Orange Sealer?Nisse skrev:Köp en flaska Autoglym Intensive Tar Remover 325ml för att ta bort tjärfläckar....Och en flaska Autoglym Super resin polish för skydd och glans...deciso skrev:Min flaska med Mirror image är snart slut. Funderar på om jag ska testa Radiant el Super reisin polish eller köra vidare med mirror image
Btw, jag har två mail som ni gärna får kika på
Senast redigerad av 1 Cogo, redigerad totalt 14 gånger.
-
danne5
- Entusiast

SRP funkar till typ allt! 
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Funkar Autoglym Super Resin Polish som förbehandling till Orange Sealer ?
Vad skulle fördelen vara? Polish med lackskydd sedan lackskydd...
Näää först polering med rena polermedel...sedan Orange Sealer...
Autoglym Super Resin Polish (Radiant) och sedan Autoglym Extra Gloss Protection/Autoglym Liquid Hardwax 1 brukar man köra....
Vad skulle fördelen vara? Polish med lackskydd sedan lackskydd...
Autoglym Super Resin Polish (Radiant) och sedan Autoglym Extra Gloss Protection/Autoglym Liquid Hardwax 1 brukar man köra....
-
Cogo
- Entusiast

Kombon Super Resin Polish och Extra Gloss Protection/Liquid Hardwax, hur hållbar är den? Ett halv år? Ett år? ungefär nu.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
den kombon håller mellan 6-12mån beroende på hur hårt du avfettar..Cogo skrev:Kombon Super Resin Polish och Extra Gloss Protection/Liquid Hardwax, hur hållbar är den? Ett halv år? Ett år? ungefär nu.
-
Cogo
- Entusiast

- Grief
- Moderator

Ursäkta den okunniga fråga, men någonstans måste man börja om man inget vetNisse skrev:Funkar Autoglym Super Resin Polish som förbehandling till Orange Sealer ?
Vad skulle fördelen vara? Polish med lackskydd sedan lackskydd...![]()
Finnes tips på väl fungerande polermedel utan lackskyddande del?
Lahega #21?
Meguiars #205?
-
linblekinge
- Trogen Medlem

Många kör med Menzerna polermedel
Power finish PF = medium
Super finish SF = fin
Power finish PF = medium
Super finish SF = fin
Senast redigerad av 1 linblekinge, redigerad totalt 14 gånger.
- Grief
- Moderator

Ja, det verkar otroligt populärt, tyvärr kommer jag inte över det inom den närmsta framtiden 
Tack för din input!
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Tack för din input!
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
varför inte då?Grief skrev:Ja, det verkar otroligt populärt, tyvärr kommer jag inte över det inom den närmsta framtiden
Tack för din input!
-
Cogo
- Entusiast

Ett tips är att skicka ett meddelande till Göran. Han kanske har prover kvar av Four Star polermedel. 50 kr för en liten prov flaska, tror att de innehåller 125 ml, finns i både light cut och medium cut.
mvh Magnus
mvh Magnus
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Ursäkta den okunniga fråga, men någonstans måste man börja om man inget vet
Ja självklart....köp ett rent polermedel "finrubbing" (finish produkt) fabrikat väljer du själv...Sedan lägger du ett rent lackskydd...en vaxpolish är lite av en kompromiss...det brukar vara bättre att köra separata produkter...Men för all del...en bra vaxpolish kan ge ett fullt tillräkligt resultat...
Berätta gärna mer om just din bils lack....lättare att råda då...
Betänk också att du kan vara mycket bättre på något annat som inte jag kan....
Här på forumet hjälps vi åt....
Ja självklart....köp ett rent polermedel "finrubbing" (finish produkt) fabrikat väljer du själv...Sedan lägger du ett rent lackskydd...en vaxpolish är lite av en kompromiss...det brukar vara bättre att köra separata produkter...Men för all del...en bra vaxpolish kan ge ett fullt tillräkligt resultat...
Berätta gärna mer om just din bils lack....lättare att råda då...
Betänk också att du kan vara mycket bättre på något annat som inte jag kan....
- Grief
- Moderator

För att jag studerar, precis fått en dotter och har 0 kronor i inkomst fram till slutet av augustilimban skrev:varför inte då?Grief skrev:Ja, det verkar otroligt populärt, tyvärr kommer jag inte över det inom den närmsta framtiden
Tack för din input!
Köpt bilvårdsprodukter för över 5000 kr senaste månaderna och sambo ser lagom glad ut.
- Grief
- Moderator

Jag har MG205, Four Star Light Cut, Lahega #18, #21, #28 och några provförpackningar SRP som jag fått avNisse skrev:Ursäkta den okunniga fråga, men någonstans måste man börja om man inget vet![]()
Ja självklart....köp ett rent polermedel "finrubbing" (finish produkt) fabrikat väljer du själv...Sedan lägger du ett rent lackskydd...en vaxpolish är lite av en kompromiss...det brukar vara bättre att köra separata produkter...Men för all del...en bra vaxpolish kan ge ett fullt tillräkligt resultat...![]()
Berätta gärna mer om just din bils lack....lättare att råda då...![]()
Betänk också att du kan vara mycket bättre på något annat som inte jag kan....![]()
er.
Bilen är den i signaturen, regelbundet tvättad, och senast polerad med Lahega 13, 17 och sedan ett par varv med Laheha 28.
Troligtvis ska bilen in på omlack efter blästring av en grusbil, vill inte slösa dyr lackkonservering i onödan
7 år som säljchef inom mobiltelefoni, det är vad jag kan