Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Wax it wet
-
HElgEe
- Ny Medlem
Re: Wax it wet
Ska jag vara helt ärlig vet jag inte vad det är.Göran skrev:Tvättvax flexi då?
Senast redigerad av 6 HElgEe, redigerad totalt 14 gång.
Kia Soul 1.6 CRDI EX Komfort - 2012, White No. 1
-
Göran
http://www.sverigevaxet.se/tvax-flexi-2 ... ttvax/272-HElgEe skrev:Ska jag vara helt ärlig vet jag inte vad det är.Göran skrev:Tvättvax flexi då?
Senast redigerad av 6 Göran, redigerad totalt 14 gång.
-
HElgEe
- Ny Medlem
Det där låter precis som den typen av produkt jag söker =D Som jag förstår det så kan man alltså lägga på detta samtidigt som man torkar bilen efter tvätt? Men man ska kanske köra med sverigevaxet som botten då för bäst funktionalitet eller kan man välja lackskydd som man själv behagar?Göran skrev:http://www.sverigevaxet.se/tvax-flexi-2 ... ttvax/272-HElgEe skrev:Ska jag vara helt ärlig vet jag inte vad det är.Göran skrev:Tvättvax flexi då?
Senast redigerad av 6 HElgEe, redigerad totalt 14 gång.
Kia Soul 1.6 CRDI EX Komfort - 2012, White No. 1
- Fiskepojken
- Trogen Medlem

Citrus Bling funkar oxå bra
Senast redigerad av 6 Fiskepojken, redigerad totalt 14 gång.
Min andra hobby är http://grillegrill.blogspot.com/
-
jonkegtx
- Entusiast

Funkar Citrus Blingen på lackskydd? eller innehåller den "fel" ämnen?
Senast redigerad av 6 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.
-
jonkegtx
- Entusiast

Tack för infon Jill! Då testar vi på en kompis arbetsbil då
Den ska behandlas med Menzerna Power lock ikväll, sen ska han få underhålla den med Citrus bling
En dum fråga
skall man köra oblandat eller som QD?
Senast redigerad av 6 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.
-
Chippe
- Medlem
Sv: Wax it wet
Hur är meguiars ultimate quick wax då? Den har jag använt ovanpå Ultima Paint Guard Plus med framgång
Skickat från min GT-I9100
Skickat från min GT-I9100
Senast redigerad av 6 Chippe, redigerad totalt 14 gång.
-
danne5
- Entusiast

När jag fick en testflaska av Gunther här på forumet förra sommarenm, så blandade jag typ 1:2, och funkade till torkstöd, glasputs, fälgar, och ytan kändes nyvaxad! 
Senast redigerad av 6 danne5, redigerad totalt 14 gång.
- SAABninefive
- Trogen Medlem

Jag har nu kört Citrus Bling blandat 1:6 sedan i höstas och jag är helnöjd, efter varje tvätt så blänker bilen något oerhört, ser helt nyvaxad ut och avrinning är ju helt ok i över en vecka.danne5 skrev:När jag fick en testflaska av Gunther här på forumet förra sommarenm, så blandade jag typ 1:2, och funkade till torkstöd, glasputs, fälgar, och ytan kändes nyvaxad!
Och sen att den funkar som fönsterputs och till resten av bilen med gör ju inte saken sämre
Edit: Minus dock är att om det är hög luftfuktighet tex i tvätthallen på vintern och sena sommarkvällar så blir bilen flammig om man inte tokgnuggar så det blir torrt.....vet inte om en annan blandning kanske gör saken bättre.
Senast redigerad av 6 SAABninefive, redigerad totalt 14 gång.
KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13
-
superdea
- Medlem
Har provat ett par olika som turtle och sonax men just nu kör jag med trutest x-press wax 165, tycker det funkar alldeles galant