Nu tänkte jag skriva om mitt bilägande och erfarenheter genom tiderna som startade 1978 med bilar efter att muckat från det millitära som 17åring
men ryckte in en vecka innan nian slutade(stolt var man)
Och dessutom lovat mej själv att alldrig äga någon bil då Fonzie(gänget och jag)var min store idol samt att jag just vid inrycknings tiden var lycklig ägare av en zundaffp ks125 -73 ett riktigt dunder åk på den tiden men saknade naturligvis kör-kort då man som tuff moped-trimmare råkat haft oturen att blivit stoppat av polisen
men det var på hösten-76 så faktigst fick jag ett sk lämplighets intyg våren -77 och hunnit gått lite på kör-skolan innan jag ryckte in i det millitära men efter en månad efter in-rycktningen var det dags att köra upp för LÄtt MC vilket hade gott åt fanders om jag hade haft ett fel till på dom teoretiska proverna med det gick vägen
alla fall fick mitt lätta mc kort i ludvika ca 10,00 på förmiddagen och plikt-trogen som man är så kastade man sej på bågen och drog mot i13 falun och det kungliga liv-kompani som man till-hörde.
Nu var det ju så här att mc-åkarna fick parkera inne på området så att säga vilket var en ynnest som det heter
Byte om till strids-mundering då vi hade en övning ute på fältet men då dom andra var på plats så gick jag marcera dit själv(fortfarande lite stolt) och anmälde mej för löjtnaten som frågade hur gick det max jo det gick bra svarade jag stolt som attan
varpå löjtnaten skrek så det hördes över hela falun AVBRYT-ÖVNINGEN och omeldebar upp-ställning mens lilla jag fort-farande stod brevid honom
Som sagt jag och löjtis fram-för det kungliga liv-kompaniet som vi till-hörde så skrek löjtis GIVAKT
OCH lyssna väldigt noga för idag har max fått körkort för125cc mc och han leve hipp hurra etc
var ju ganska kul bara det att dom andra hade körkort för bil
Samt att dom skrattade åt mitt stolta ny-tagna körkort men det fick dom För hundra gubbar för då löjtis beordrade 50arm hävningar på plats vilket jag tyckte var skit-kul och skrattade åt mina plågo-andar(kompisar)
vilket medförde att jag åckså fick göra 50 armhävningar men vadå ska man härdas så ska man
Nog om förspelet med bilar men då ändrade jag upp -fattning att jag kanske skulle skaffa bil när jag blev stor
så jag genomled hela grund-utbillningen utan bil samt att jag fick avsked trots god-känd utbilldning samt att jag spöade den tidens elit-idrottare på den millitära hinderbanan men det är väl skillnad på att vara proffs och glad amatör
Skulle som sagt börjat börjat skriva om min första bil en Opel reckord olympia-65 som jag köpte när jag fick sparken som yrkes-soldat(Pga ifrågasättande av vårat syfte) och tur var väl det då det är bättre att sluta som bilvrak
Blev lite mycket i vanlig ordning då Jiiins stulit mina poler- jobb