Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

photoshop 7.0

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
Twism
Medlem

photoshop 7.0

Inlägg av Twism » 04 jun 2009 21:10

då var vi där igen.... :D
såg Hasses bild på en polerad fransyska.. Sillmjölkar va den blev fin men d han gjorde med bilden gjorde ju pricken över i:t :jeps ... någon som vet hur man gör? jag har styrt upp 7.0:an och försöker och försöker men den ända jag gör är förstör :lol:
någon som vet?
MVH/T
Senast redigerad av 4 Twism, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Tantrum
Administratör
Administratör

Re: photoshop 7.0

Inlägg av Tantrum » 04 jun 2009 21:49

Prova att lägga på auto kontrast, -ljusstyrka och -färg. Brukar göra endel på vissa bilder.
Samtidigt blir det ibland lite som att sminka en gris. Är råmaterialet dåligt går det tyvärr inte att göra så mycket ;) Har själv förfärats över de rent anskrämliga bilderna som våra kompaktkameror lämnar :D

Hasse är å andra sidan yrkesman, varför grundmaterialet torde hålla "hyffsat" hög kvalitet :)
Senast redigerad av 4 Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 05 jun 2009 06:42

Här finns massor av roliga tips och manualer:
http://www.melissaclifton.com/

/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Twism
Medlem

Inlägg av Twism » 05 jun 2009 10:01

det förklarar nog saken lite, system kameror=stora pengar... jo jag kan hålla med dig tantrum vissa kameror lämnar väldigt dåliga bilder så t.ex bilen ser fulare ut på bild än i verkligheten :lol:
tack för tipset hasse det ska jag pröva!

Skriv svar