Bli först i Sverige att ha en sådan trevlig förpackning av detta underbart fina schampo..
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Ultima Paint Guard Wash 3,8L "Big pack"
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Re: Ultima Paint Guard Wash 3,8L "Big pack"
haha.. ja gör som Göran säger nu eller aldrig..
Bli först i Sverige att ha en sådan trevlig förpackning av detta underbart fina schampo..
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
-
Ninja
- Ny Medlem
Som idag tvättat 10 olika bilar med mac och autosmart Ultima.vad säger att Ultima är bättre mer avfettande eller vad, vilken bluff göran och bbv som jobbar i lag vill sälja vilken bluff.
som bbv har billigare och mer efektivva shampon.
nina bilvårdare i skåne
nu mera
nina bilvårdare i skåne
nu mera
Senast redigerad av 1 Ninja, redigerad totalt 14 gånger.
- xion92
- Moderator

Varit medlem i två veckor och drar på så hårda ord.
Jag vet inte själv, för jag har provat så få schampon. Men om det skulle vara så att Ultima bara ett ett säljknep för att tjäna pengar.
Tror du inte att det skulle spridas på det här forumet ganska snabbt om det skulle vara bluff? Många tycker om det och köper det, själv kör jag med det här schampot för det mesta!
Det är ju som att jämföra och trycka ner en bra TV, det är bara bluff för att sälja! Men varför köper folk då? I dagens samhälle så tror jag impulsköpandet har trappats ner lite. I alla fall när det gäller näthandel och elektronikprylar. Du chansar inte ett köp och hoppas att det funkar vettigt, utan du köper nått som någon annan skrivit gott om!
Jag vet inte själv, för jag har provat så få schampon. Men om det skulle vara så att Ultima bara ett ett säljknep för att tjäna pengar.
Tror du inte att det skulle spridas på det här forumet ganska snabbt om det skulle vara bluff? Många tycker om det och köper det, själv kör jag med det här schampot för det mesta!
Det är ju som att jämföra och trycka ner en bra TV, det är bara bluff för att sälja! Men varför köper folk då? I dagens samhälle så tror jag impulsköpandet har trappats ner lite. I alla fall när det gäller näthandel och elektronikprylar. Du chansar inte ett köp och hoppas att det funkar vettigt, utan du köper nått som någon annan skrivit gott om!
Senast redigerad av 1 xion92, redigerad totalt 14 gånger.
-
Göran
Tack för din konstruktiva kritik Ninja!Ninja skrev:Som idag tvättat 10 olika bilar med mac och autosmart Ultima.vad säger att Ultima är bättre mer avfettande eller vad, vilken bluff göran och bbv som jobbar i lag vill sälja vilken bluff.
nina bilvårdare i skåne
nu mera
Bra inspel Ninja! Ultima har ingen avfettande funktion alls, det är ett schampo som ger minskad friktion mellan svamp och lack. Det tror jag att alla som använder Ultima känner. Det är ett milt schampo mer en bra doft som de flesta gillar.
Paint Guard Wash är ett schampo som folk gillar, det märker du väl?
Snart kommer Bilvårdsforums eget Blåbärschampo som är samma som PGW fast med blå färg och blåbärsdoft. Det ska påminna om mina dagar som blåbärsplockare i Jämtland då alla sinnen vaknade till liv.
Ninja, att du postar från samma IP från Vesslan1 få mig att fundera om du är en bluff. Men jag dömer ingen.
Senast redigerad av 1 Göran, redigerad totalt 14 gånger.
-
Cogo
- Entusiast

Bara att läsa inläggen där det skrivs om ultima schampot. Det verkar som om alla som har testat det är mer än nöjda med det så det är nog inte så troligt att det är en bluff. Själv kan jag inte uttala mig då jag inte testat det ännu men kanske det blir till sommaren.Ninja skrev:Som idag tvättat 10 olika bilar med mac och autosmart Ultima.vad säger att Ultima är bättre mer avfettande eller vad, vilken bluff göran och bbv som jobbar i lag vill sälja vilken bluff.
nina bilvårdare i skåne
nu mera
Senast redigerad av 1 Cogo, redigerad totalt 14 gånger.
- Crille
- Entusiast

Ninja...
Bara för du inte tycker om Ultimas schampo betyder ju inte att det är en bluff, många av forumets användare kör med Ultimas schampo, jag personligen har också testat detta och det funkar riktigt bra, men jag har en annan favorit som jag kör med.
Bara för du inte gillar det så är det inte bluff.
Sedan undrar jag om det var ett par
innan du skrev ditt inlägg??...
Du skulle ju ha kunnat formulera om lite så man förstår hela innebörden (Är bra rörigt)
Bara för du inte tycker om Ultimas schampo betyder ju inte att det är en bluff, många av forumets användare kör med Ultimas schampo, jag personligen har också testat detta och det funkar riktigt bra, men jag har en annan favorit som jag kör med.
Bara för du inte gillar det så är det inte bluff.
Sedan undrar jag om det var ett par
Du skulle ju ha kunnat formulera om lite så man förstår hela innebörden (Är bra rörigt)
Senast redigerad av 1 Crille, redigerad totalt 14 gånger.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- Manor
- Moderator

Nästan lika rörigt som en del av Vesslan1s inlägg, så Görans teori att det är samma person verkar högst troligNinja skrev:Som idag tvättat 10 olika bilar med mac och autosmart Ultima.vad säger att Ultima är bättre mer avfettande eller vad, vilken bluff göran och bbv som jobbar i lag vill sälja vilken bluff.
nina bilvårdare i skåne
nu mera
Inläggen kommer gärna sent på natten efter ett antal
Ganska pinsamt, tycker jag...
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
danne5
- Entusiast

Tycker oxå det låter ganska sannolikt...Manor skrev:Nästan lika rörigt som en del av Vesslan1s inlägg, så Görans teori att det är samma person verkar högst troligNinja skrev:Som idag tvättat 10 olika bilar med mac och autosmart Ultima.vad säger att Ultima är bättre mer avfettande eller vad, vilken bluff göran och bbv som jobbar i lag vill sälja vilken bluff.
nina bilvårdare i skåne
nu mera.
Inläggen kommer gärna sent på natten efter ett antaloch några till
.
Ganska pinsamt, tycker jag...
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.
- Robin-t
- Moderator

- Kontakt:
Ultimas schampo är de bästa schampot jag vet!
Ingen "bluff" på nått sätt.
Senast redigerad av 1 Robin-t, redigerad totalt 14 gånger.
- Fiskepojken
- Trogen Medlem

Jag gillar oxå Ultimas schampo även svärfar har jag lurat på detta schampo och enda kommentaren jag fick var...vilket schampo bättre än dyngan man köper på macken....
Senast redigerad av 1 Fiskepojken, redigerad totalt 14 gånger.
Min andra hobby är http://grillegrill.blogspot.com/
-
miken
- Entusiast

ÄNTLIGEN!
Ultima Paint Guard Wash 3,8L i lager har redan hunnit handla
Ultima Paint Guard Wash 3,8L i lager har redan hunnit handla
Senast redigerad av 1 miken, redigerad totalt 14 gånger.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
Andyah
- Medlem
har såna där schampon nått "bäst före datum"? tänkte ifall man inte tvättar tillräckligt ofta så står den ju bara.
Senast redigerad av 1 Andyah, redigerad totalt 14 gånger.
-
miken
- Entusiast

dom har inget bäst före datum du kan lungt ha den stående ett antal årAndyah skrev:har såna där schampon nått "bäst före datum"? tänkte ifall man inte tvättar tillräckligt ofta så står den ju bara.
Senast redigerad av 1 miken, redigerad totalt 14 gånger.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
danne5
- Entusiast

Jag köpte Ett avfettningsmedel från UK förra där datumet hade gått ut! Har inte märkt av någon bieffekt. Tror t.o.m att jag har kvar en skvätt
Senast redigerad av 1 danne5, redigerad totalt 14 gånger.
-
Andyah
- Medlem
fin fint. just nu har man bara lilla flaskan man ultima hemma, första schampot som inte är mackschampo o gillar det. kanske ska skura golvet med det oxå
luktar ju underbart haha
Senast redigerad av 1 Andyah, redigerad totalt 14 gånger.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Det har 10 år innan det utgår..Andyah skrev:har såna där schampon nått "bäst före datum"? tänkte ifall man inte tvättar tillräckligt ofta så står den ju bara.
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
- Jonke
- Trogen Medlem

limban skrev:Det har 10 år innan det utgår..Andyah skrev:har såna där schampon nått "bäst före datum"? tänkte ifall man inte tvättar tillräckligt ofta så står den ju bara.
hahah den som inte gjort av med en 3,8 ( eller 650ml ) ultimaschampoo på 10 år har nog en rätt risig bil
(förutsett att man inte använder andra schampoon)
On Topic: jag ÄLSKAR ultima schampoot, brukar tvätta bilen på lunchen då och då, och hela verkstaden luktar ju så gudomligt efter det