Rent allmänt om Top Toolen.....har du under längre tid kört denna maskin så är det ingen höjdare att gå tillbaka till en Cyclon eller dess kopior...Den är naturligtvis ingen ersättning för en roterande maskin utan ett kompliment för att återställa måttligt repade stora ytor snabbt...Man lär sig inte att köra en Top Tool på ett effektivt sätt under några timmar...utan detta kommer efter längre tid....Faktisk är det så att många rekondfirmor har problem med väldigt mörka lacker att få till dessa utan polerrosor och hologram när bilen körs ut i solen...inomhus kan lacken se 100% ut...Och när det gäller just dubbelmaskiner så är Top Toolen top of the line...värt pengarna...ja absolut om man polerar bilar ofta...
Just diskutionen gällande att man kan om man vill,
visst polera en svart lack med en roterande maskin rakt igenom och sedan köra ut den i solen och det ser 100% ut kan vi lämna därhän...Dom vi säljer dessa maskiner till är just dom som upplever detta som ett problem med svarta lacker...och dom som vill veva av en bilhandlarbil snabbt !!
Maskinen är i mitt tycke perfekt att köra sista steget med och då kombinationsprodukter polish/lackskydd...Och då garanterar man sig mot polerrosor och hologram...
Personligen kör jag 133X25 orange rondell....lila tycker jag blir på tok för hårda...Och naturligtvis om man vill ha bättre avverkning så är Optipad/Propad ull/akryl rondeller 120mm ett väldigt bra hjälpmdel....