Fy tusan vad skitigt Manor har hemma kanske ni tänker när ni ser denna köksstol

.
Detta var den värsta av sex stycken köksstolar, och ser värre än värst ut efter jag blötte ner den. I detta fallet så är det en kopp choklad som var den största boven, och även om ytan såg betydligt bättre ut när den var torr så hade chokladen bara åkt vidare in i den tunna stoppningen. Vi kör sedan länge nya sittdynor ovanpå originalen på samma sätt som en del får lov att dölja den skitiga bilklädseln med ett överdrag

.
Detta är samma stol. Den är fortfarande våt, och då har jag gått över den två varv med RG 2000. Vilken otrolig skillnad

.
Samma stol efter att den fått lufttorka lite hjälpligt i solen på altanen:
Den är ju inte helt ren, men en otrolig skillnad mot innan. Jag körde med en väldigt mild blandning av det medel som jag köpte med maskinen från Reservdelsgurun. Blandningen i detta fallet är 1:200, vilket var ungefär två små PET-flask korkar med vätska till nästan 5 liter vatten. Detta skummade inte alls så jag fuskade lite och körde inte efter med enbart rent vatten...vilket man kanske ska göra? Vid nästa försök ska jag köra samma blandning men ha en sprejflaska med en starkare blandning av Arctic Interior Clean, samt en borste att gnugga med, vid sidan om.
Det är inte ofta man ligger på plus på hemmafronten för inköpta bilvårdsprodukter/maskiner...men denna klädseltvätt fick "två tummar upp" av frun, och jag fick även äran att köra mattan i vår trapp. Tidigare är det bara lädervårdsmedel som har gillats då de har kunnat användas till fåtölj och skinnsoffor i vardagsrummet

.
Hur ser då den uppsugna vätskan ut efter 6 behandlade stolar och mattan i trappen?
Slurp...jo så här:

...äckligt är bara förnamnet

.
Den här maskinen kommer jag att ha mycket nytta och glädje av.
Bilmässigt så är det Ford Ka:n samt min mammas Audi som ska få den stora äran, men innan dess lär jag få ta hand om 5 större mattor hemma som skulle må bra av en genomkörare.