Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Ditt råd om klädseltvättare?
-
msoderlund83
- Ny Medlem
Ditt råd om klädseltvättare?
Hej
Håller på att kolla runt bland de alternativ som finns bland diverse klädseltvättare. Jobbar inte inom rekond utan har det som ett intresse till de bilar jag har/köper-säljer, dvs maskinen kommer användas sparsamt men vill ändå inte ha nått skräp. Budget känns spontant 2500kr
Har läst lite recentioner om Hydro 7000 för runt 1700:-
http://reservdelsgurun.se/kladseltvatta ... ydro-7000/
Nu har de "en efterföljare" som heter RG-2000
http://reservdelsgurun.se/kladseltvatta ... t-rg-2000/
Någon med erfarenhet av sistnämnda? Eller har du ett bättre tips på val av maskin till bra kurs?
Vad brukar ge upp på dessa, dvs vad är viktigt att kolla efter?
Håller på att kolla runt bland de alternativ som finns bland diverse klädseltvättare. Jobbar inte inom rekond utan har det som ett intresse till de bilar jag har/köper-säljer, dvs maskinen kommer användas sparsamt men vill ändå inte ha nått skräp. Budget känns spontant 2500kr
Någon med erfarenhet av sistnämnda? Eller har du ett bättre tips på val av maskin till bra kurs?
Senast redigerad av 1 msoderlund83, redigerad totalt 14 gånger.
//Martin
- mrjohn
- Medlem
Re: Ditt råd om klädseltvättare?
Jag kör med Numeric George som jag beställde från England.
Mycket prisvärd maskin som funkar kanon.
Mycket prisvärd maskin som funkar kanon.
Senast redigerad av 1 mrjohn, redigerad totalt 14 gånger.
-
CleanSurface
- Ny Medlem
Jag har köpt en RG 2000 på Reservdelsgurun och den fungerar kanonbra. Köpte den i höstas och har kört många bilar sen dess. Fungerar minst lika bra som de större kärcher tvättarna. De har ju garanti att du får lämna tillbaka den om du inte är nöjd fast du tvättat med den.msoderlund83 skrev:Hej
Senast redigerad av 1 CleanSurface, redigerad totalt 14 gånger.
-
msoderlund83
- Ny Medlem
Nu är det klart! RG 2000 beställd från reservdelsgurun efter en kalaskampanj igår! Lyckades haka på en kampanj här på forumet där några få fick köpa en för imponerande 1299:-! Morgonen efter fick jag besked från DHL att paket var på väg, sånt gillar vi!CleanSurface skrev:Jag har köpt en RG 2000 på Reservdelsgurun och den fungerar kanonbra. Köpte den i höstas och har kört många bilar sen dess. Fungerar minst lika bra som de större kärcher tvättarna. De har ju garanti att du får lämna tillbaka den om du inte är nöjd fast du tvättat med den.msoderlund83 skrev:Hej
Blir intressant att se vad den går för, har kört en hel del proffsmaskiner genom jobb jag haft tidigare så lite har man ju att jämföra med. Har hitentills inte kunnat läsa mig till något negativt om varken maskin eller företaget utan snarare tvärt om, men som sagt; upp till bevis.
Kan återkomma med lite feedback på den om någon önskar?
Senast redigerad av 1 msoderlund83, redigerad totalt 14 gånger.
//Martin
- Manor
- Moderator

Nu är det klart! RG 2000 beställd från reservdelsgurun efter en kalaskampanj igår! Lyckades haka på en kampanj här på forumet där några få fick köpa en för imponerande 1299:-! Morgonen efter fick jag besked från DHL att paket var på väg, sånt gillar vi!msoderlund83 skrev:Jag har köpt en RG 2000 på Reservdelsgurun och den fungerar kanonbra. Köpte den i höstas och har kört många bilar sen dess. Fungerar minst lika bra som de större kärcher tvättarna. De har ju garanti att du får lämna tillbaka den om du inte är nöjd fast du tvättat med den.
Blir intressant att se vad den går för, har kört en hel del proffsmaskiner genom jobb jag haft tidigare så lite har man ju att jämföra med. Har hitentills inte kunnat läsa mig till något negativt om varken maskin eller företaget utan snarare tvärt om, men som sagt; upp till bevis.
Kan återkomma med lite feedback på den om någon önskar?[/quote]
Feedback är väldigt intressant.
Jag tycker att den fungerade väldigt bra, men jag har å andra sidan inget annat att jämföra den med.
Senast redigerad av 1 Manor, redigerad totalt 14 gånger.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
bigguns
- Entusiast

Provkörde på hela hallmattan (1*0,7 m)igår och den klarar av det den ska göra.
Jag var orolig för att den skulle spruta för lite vätska, men det gjorde den inte, helt ok.
Däremot tror jag inte motorn (sug) kommer att överleva hur länge som helst. Den går för varm för det.
När man våtsuger med munstycket länge så får den för lite kylluft genom sig anser jag.
+ den gör det den ska
+priset
- Kylingen av motorn
- Omständig tömning av behållaren
Mvh Fredrik
Jag var orolig för att den skulle spruta för lite vätska, men det gjorde den inte, helt ok.
Däremot tror jag inte motorn (sug) kommer att överleva hur länge som helst. Den går för varm för det.
När man våtsuger med munstycket länge så får den för lite kylluft genom sig anser jag.
+ den gör det den ska
+priset
- Kylingen av motorn
Mvh Fredrik
Senast redigerad av 1 bigguns, redigerad totalt 14 gånger.
-
Reservdelsgurun
Hej Fredrik,bigguns skrev:Provkörde på hela hallmattan (1*0,7 m)igår och den klarar av det den ska göra.
+ den gör det den ska
+priset
- Kylingen av motorn
Mvh Fredrik
Denna maskin är konstruerad för att kunna gå långa arbetspass utan att överhettas. Detta innebär att motorn inte överhettas och skadas vid drift. Denna maskin är otroligt driftsäker. Från och med 1 juni kommer vi att tillämpa 2 års garanti på denna maskin - ett tecken på dess höga kvalité.
Som exempel sitter det en säkerhetsbrytare i kempumpen som gör att den slår ifrån automatiskt om man glömmer den påslagen en längre tid. Den känner av om pumpen går på "tomgång" eller om den är i drift. Vidare så sitter det ytterligare säkerhetskomponenter på maskinen som gör så att motorn omedelbart slutar suga om vattenbehållaren blir överfull. Detta för att förhindra maskinskador.
Smutsvattentanken är väl tilltagen på 20 liter. Om du använt hela denna volym så kan du förenkla tömningen genom att lossa sugslangen och sedan vicka maskinen framåt - vattnet töms då denna väg istället.
Tveka inte att höra av dig om du har några frågor eller funderingar!
/Reservdelsgurun
Senast redigerad av 1 Reservdelsgurun, redigerad totalt 14 gånger.
-
peterv
- Medlem
Satt och funderade om denna är bra? Någon som testat...sen finns det ju Puzzi (steget upp) men den kostar...davve skrev:Kärsher se4002 1700-1800:- från Tyskland är ett annat alternativ i den budgeten..
Senast redigerad av 1 peterv, redigerad totalt 14 gånger.
-
peterv
- Medlem
Alltså en 4002:a?
Senast redigerad av 1 peterv, redigerad totalt 14 gånger.
-
wallnermike
- Medlem
Sv: Ditt råd om klädseltvättare?
På min SE4002 är inte kem/vatten slangen gjuten på sugslangen sitter med några clips bara. Tycker slangen var mjuk och smidig. Har visserligen bara använt maskinen än gång.
Edit: kollade på maskinen när jag kom hem och vatten slangen är gjuten på sugslangen.
Skickat från min SGS2 via Tapatalk 2
Edit: kollade på maskinen när jag kom hem och vatten slangen är gjuten på sugslangen.
Skickat från min SGS2 via Tapatalk 2
Black isn't a color it's a part time job.