Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Roterande liten polermaskin (Tryckluft)
-
brainstorm99
- Medlem
Roterande liten polermaskin (Tryckluft)
Någon som kan rekommendera någon roterande liten polermaskin som går på tryckluft?
Har Pingens oscillerande maskin nu, men tycker att den slutar att rotera allt för ofta.
Har Pingens oscillerande maskin nu, men tycker att den slutar att rotera allt för ofta.
-
pean92
- Medlem
Re: Roterande liten polermaskin (Tryckluft)
Vet att bbv har en av märket norton, ingen erfarenhet av den dock
-
henkek
- Trogen Medlem

Biltema har väl en roterande för 599. Pingens tycker jag va dålig. Biltemas för 349 me en mindre stödplatta fungerade bättre
-
pean92
- Medlem
Jag antar att det är den som heter excenterslip som du har? Med 125 mm stödplatta som original. Blir den inte svår att använda med mindre platta?
-
henkek
- Trogen Medlem

Exakt. De funkar bra tycket jag. Man tar bort svarta skyddet som sitter innanför stödplattan
-
pean92
- Medlem
Har du bild på hur de ser ut? Nyfiken! 
Och vad använder du den till?
Och vad använder du den till?
-
henkek
- Trogen Medlem

Så ser den ut. Jag har enbart använt den till lyktor och våtslipning av lack. Jag slipade ner fästplattan så den blev ca 75mm och tog bort svarta plast skyddet. Funkar kanon för den pengen.
Skickat från min GT-N8020 via Tapatalk
-
SIEMPRE
- Ny Medlem
Varför tar du bort det svarta skyddet och varför sliper du ned den? (amatörfrågorhenkek skrev:Exakt. De funkar bra tycket jag. Man tar bort svarta skyddet som sitter innanför stödplattan
-
pean92
- Medlem
Tänkte om du hade bild på din egen, ville gärna se hur den ser ut när man moddat denhenkek skrev: Så ser den ut. Jag har enbart använt den till lyktor och våtslipning av lack. Jag slipade ner fästplattan så den blev ca 75mm och tog bort svarta plast skyddet. Funkar kanon för den pengen.
-
henkek
- Trogen Medlem

Jag tar bort skyddet då den är i vägen när man har så liten fästplatta. Slipade ner gjorde jag för att de gick fortare än o köpa en färdig 75mm
Ska gå ut till garaget snart. Så kan ta en bild på den
-
brainstorm99
- Medlem
Någon som testat pingens variant mot Nortons? Är Nortons mycket bättre? dvs, stannar inte upp som pingens.
Någon kanske har testat denna? http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl ... 000032778/
Lite lik Nortons
Någon kanske har testat denna? http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Tryckl ... 000032778/
Lite lik Nortons
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Har Biltema både roterande och oscillerande ?
jag kan bara svara för Norton och dom håller väldigt hög kvalitet ..
men ska man bara använda maskinen någon gång per år så tror jag själv jag skulle köpt Biltemas
jag kan bara svara för Norton och dom håller väldigt hög kvalitet ..
men ska man bara använda maskinen någon gång per år så tror jag själv jag skulle köpt Biltemas