Blir det rinningar ska man försöka att först torka med en mikrofiberduk och därefter applicera ett lager till.
Jag håller tummarna om Extreme håller andan när han lägger ett lager till.

Jepp!Executive skrev:Har gjort 4 bilar hittills. Inga rinningar alls! Bara galet blankt!
Tänkte lägga 10-15 lager på C70in (-09 T5) och testa hur mycket finare det blir. Problemet är ju bara att det måste gå 12 timmar mellan dom olika lagren!En fråga, om jag kör ett varv med PGP och sedan ställer in den i garaget. Är det ok då att bara torka av dammet med en MF och köra ett lager till (efter 12-15 timmar)?

Det är exakt vad jag gör och det funkar finfint, brukar öppna garaget ytters lite så att luft kommer in...blev lite varm i sommras..och sen torka med MF duk innan jag behandlar panelerna på nyttExecutive skrev:En fråga, om jag kör ett varv med PGP och sedan ställer in den i garaget. Är det ok då att bara torka av dammet med en MF och köra ett lager till (efter 12-15 timmar)?

Kollade lite till på bilen idag, och tog ett par bilder som tyvärr inte säger något när man tittar på dem, och jag måste nog säga att jo, den är lite blankare efter PGP än den var innan med nylagt CTI. Det är lite så att säga glasaktigare glans på den. Svårt att sätta fingret på det riktigt och svårt att bedöma hur mycket blankare det är men det ser bra ut och inte flottigt som med en del vaxer utan mer krispigt blankt.mortil skrev:ska höra med extreme om han inte kan ta med ett prov till träffen (om han har kvar) så ska jag utsätta skyddet för hårda tester. (min celica)
sen vad gäller att det blir blankare och blankare tror jag mer är en illusion för ögat. jag vet inte.