Ja som tidigare användare skrivit så är den rätt grov och på så sätt inte så mjuk och fin mot en helt nybils lack..detta var en 2012årsm.Pajosv skrev: Vet du på vilket sätt Elastrofoam gjorde skada?
Och jag får rösta på din bil... Visste inte att man kunde göra det då jag är i stort sett ny på Garaget.
Lik dig var det så att man var ute efter ett bra skydd.
Tycker du absolut ska känna på din lack om den är LEN och REN efter en tvätt så kan du lägga på lackskydd typ Ultima paint prep plus sedan Ultima paint guard plus. Utan att köra någon form av clay/leraPajosv skrev:Jag kanske ska prova med den mjukaste varianten av Clay/Lera...LineaR skrev:Kan jag tänka mig..men tänkte på att hans bil är ju i princip splitter ny ser ju bra ut i bilderna. Borde kanske testa nåt mjukareLemerok skrev:Ultima Elastofoam tycker jag fungerar bra inför en polering, går snabbare och enklare än att köra lera och ger lika bra resultat.
Men skulle inte använda den om man inte tänkt polera.![]()
typ ultra soft lera
Tvätta med en bra Kallavfettning först. Sedan Schamponera Ultima schampo och känn efter.
Rekond kompisen borde kunna ge dig ett o annat knep för hur du får bilen helt ren utan att nudda den för mycket