Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Ultima Paint Guard Plus på en helt ny bil

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
Användarvisningsbild
LineaR
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Ultima Paint Guard Plus på en helt ny bil

Inlägg av LineaR » 06 aug 2013 13:59

Pajosv skrev: Vet du på vilket sätt Elastrofoam gjorde skada?

Och jag får rösta på din bil... Visste inte att man kunde göra det då jag är i stort sett ny på Garaget.
Ja som tidigare användare skrivit så är den rätt grov och på så sätt inte så mjuk och fin mot en helt nybils lack..detta var en 2012årsm.
Lik dig var det så att man var ute efter ett bra skydd.
Pajosv skrev:
LineaR skrev:
Lemerok skrev:Ultima Elastofoam tycker jag fungerar bra inför en polering, går snabbare och enklare än att köra lera och ger lika bra resultat.

Men skulle inte använda den om man inte tänkt polera.
Kan jag tänka mig..men tänkte på att hans bil är ju i princip splitter ny ser ju bra ut i bilderna. Borde kanske testa nåt mjukare :roll: :?: typ ultra soft lera
Jag kanske ska prova med den mjukaste varianten av Clay/Lera...
Tycker du absolut ska känna på din lack om den är LEN och REN efter en tvätt så kan du lägga på lackskydd typ Ultima paint prep plus sedan Ultima paint guard plus. Utan att köra någon form av clay/lera

Tvätta med en bra Kallavfettning först. Sedan Schamponera Ultima schampo och känn efter.
Rekond kompisen borde kunna ge dig ett o annat knep för hur du får bilen helt ren utan att nudda den för mycket ;) Återkom annars
Senast redigerad av 4 LineaR, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Pajosv
Medlem

Inlägg av Pajosv » 06 aug 2013 15:05

LineaR skrev: Ja som tidigare användare skrivit så är den rätt grov och på så sätt inte så mjuk och fin mot en helt nybils lack..detta var en 2012årsm.
Lik dig var det så att man var ute efter ett bra skydd.
LineaR skrev:
Lemerok skrev:Ultima Elastofoam tycker jag fungerar bra inför en polering, går snabbare och enklare än att köra lera och ger lika bra resultat.

Men skulle inte använda den om man inte tänkt polera.
Kan jag tänka mig..men tänkte på att hans bil är ju i princip splitter ny ser ju bra ut i bilderna. Borde kanske testa nåt mjukare :roll: :?: typ ultra soft lera
Tycker du absolut ska känna på din lack om den är LEN och REN efter en tvätt så kan du lägga på lackskydd typ Ultima paint prep plus sedan Ultima paint guard plus. Utan att köra någon form av clay/lera

Tvätta med en bra Kallavfettning först. Sedan Schamponera Ultima schampo och känn efter.
Rekond kompisen borde kunna ge dig ett o annat knep för hur du får bilen helt ren utan att nudda den för mycket ;) Återkom annars
Jag handtvättade bilen igår kväll med Autosmarts "Wash & Wax" efter en längre resa under helgen som gick och givetvis kom en ordentlig regnskur idag. Men vattnet pärlade sig fint...

Jag ska givetvis tvätta bilen snart igen och då verkligen känna på lacken med en plastpåse...

Tack än en gång... (Man blir nästan rörd till tårar av all hjälp och alla råd man får här...)
Senast redigerad av 4 Pajosv, redigerad totalt 14 gång.
Das Beste oder nichts - Gottlieb Daimler

Användarvisningsbild
LineaR
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av LineaR » 06 aug 2013 16:19

Pajosv skrev:
Jag handtvättade bilen igår kväll med Autosmarts "Wash & Wax" efter en längre resa under helgen som gick och givetvis kom en ordentlig regnskur idag. Men vattnet pärlade sig fint...

Jag ska givetvis tvätta bilen snart igen och då verkligen känna på lacken med en plastpåse...

Tack än en gång... (Man blir nästan rörd till tårar av all hjälp och alla råd man får här...)
Nästa gång du tvättar inför lackskydd försök tvätta med ett schampo utan Vax i. Då biter lackskyddet bättre ;)

Såklart det kom en skur i den trakten :D ..

Jag håller med dig om detta man får väldigt mycket hjälp av alla som är här inne :jeps

Användarvisningsbild
Pajosv
Medlem

Inlägg av Pajosv » 06 aug 2013 16:51

LineaR skrev:
Pajosv skrev:

Nästa gång du tvättar inför lackskydd försök tvätta med ett schampo utan Vax i. Då biter lackskyddet bättre ;)

Jag håller med dig om detta man får väldigt mycket hjälp av alla som är här inne :jeps
Ultimas schampo, är det utan vax?

Ryktet om min hemstads regn är lite av en myt, beroende på hur man räknar. Vi ligger inte i topp om man anat millimeter regn per år, eller om det var antal regndagar på ett år... Men visst regnar det betydligt mer än genomsnittet...

Användarvisningsbild
progge
Moderator
Moderator

Inlägg av progge » 06 aug 2013 16:55

Ultima Paint Guard Wash
Ett mycket exklusivt bilschampo som ger mycket låg friktion vid handtvätt för att minimera risken för tvättrepor. Produkten skapar ett kraftigt skum som är lätt att skölja av, utan att efterlämna några otrevliga rester. Schampot har en mycket kraftig rengörande förmåga, det är dock så milt att det inte påverkar det underliggande lackskyddet. Det återställer och bevarar samtidigt glansen.

Ultima Paint Guard Wash är superkoncentrerat. Du använder endast 20 ml schampo till 10 liter vatten, vilket gör att en 650 ml. flaska räcker till 32 tvättar!

Innehåller inget vax. :best
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020 :nicka

Användarvisningsbild
LineaR
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av LineaR » 06 aug 2013 19:38

Pajosv skrev:
LineaR skrev:
Pajosv skrev:

Ultimas schampo, är det utan vax?

Ryktet om min hemstads regn är lite av en myt, beroende på hur man räknar. Vi ligger inte i topp om man anat millimeter regn per år, eller om det var antal regndagar på ett år... Men visst regnar det betydligt mer än genomsnittet...
Som progge skrev så innehåller det ej vax..och kommer funka kanon inför Ultima ppp o pgp

Jo jag vet helt en myt...besökare håller nog inte med..men om man bor där så vet man att även solen dyker upp minst lika mkt som nån annanstans.( bodde ett år där) ;)

Användarvisningsbild
Swingminx
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Swingminx » 10 maj 2014 14:40

Pajosv skrev:Och så tänkte jag visa några bilder på bilen...

Bild

Bild

Bild

Bild

Och här finns fler bilder...

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... lbum=51489
Riktigt snygg bil det där! Fronten på dom nyare mercorna är grymma!
Vad är det för motor i en sån där? :)
Senast redigerad av 4 Swingminx, redigerad totalt 14 gång.
// Per Andersson

Lexus LS430
Mazda RX7 TII

Användarvisningsbild
Pajosv
Medlem

Inlägg av Pajosv » 10 maj 2014 15:39

Swingminx skrev:
Pajosv skrev:Och så tänkte jag visa några bilder på bilen...

Och här finns fler bilder...

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p ... lbum=51489
Riktigt snygg bil det där! Fronten på dom nyare mercorna är grymma!
Vad är det för motor i en sån där? :)
Tack!
Jag har en A180 bensinare på 122 hk. Motorn är på 1,6 liter med lågtrycksturbo trots modellbeteckningen 180. Men den är förvånansvärt rask ändå.

Det är alltså ingen riktig AMG-version jag har utan jag har bl.a. ett utrustningspaket som just heter AMG. Paketet innebär att bilen är sänkt 1,5 cm, dynamikchassi, andra stötfångare och spoilers fram och bak,
18" fälgar, annan inredning med bl.a. röda sömmar här och var och textilmattor med AMG-logo.

Nu har det även kommit en 90-hästars diesel på 90 hk, A160 CDI. Jag provkörde, innan jag beställde min bil, en A180 CDI diesel på 109 hk (Renault-motor) och den var riktigt pigg och alert, men 90 hk i A160 låter lite klent.

Sedan finns det ett antal varianter... I veckan besökte jag Hedin Bil och då hade de en A45 AMG med 360 hk för nästan 472 000 kronor. Men sedan kan man ju givetvis fylla på med lite extra "lull-lull"...
Och då blir det d y r t...

Användarvisningsbild
Grief
Moderator
Moderator

Inlägg av Grief » 10 maj 2014 17:20

Pajosv skrev: Tack!
Jag har en A180 bensinare på 122 hk. Motorn är på 1,6 liter med lågtrycksturbo trots modellbeteckningen 180. Men den är förvånansvärt rask ändå.
Påminner lite om en polare i lumpen som fräste runt i en M3 - om man skulle tro utsidan. Det var en 316 som han smockat på allt som hörde en M3 till. Vi snyggade givetvis till den med ett "314"-märke där bak :)

Riktigt snygg bil har du iaf! :nicka
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83

Användarvisningsbild
Pajosv
Medlem

Inlägg av Pajosv » 10 maj 2014 21:05

Grief skrev:
Pajosv skrev: Tack!
Påminner lite om en polare i lumpen som fräste runt i en M3 - om man skulle tro utsidan. Det var en 316 som han smockat på allt som hörde en M3 till. Vi snyggade givetvis till den med ett "314"-märke där bak :)

Riktigt snygg bil har du iaf! :nicka
Tackar...
Till saken hör att den "riktiga" AMG-versionen, A45 AMG, har inte det AMG-paket jag har på min bil. Bilen min ser snabbare ut än vad den är...

Användarvisningsbild
MattisH
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av MattisH » 10 maj 2014 22:19

Man får inte köra snabbare än 120 här ändå ;) :P
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013

Användarvisningsbild
Pajosv
Medlem

Inlägg av Pajosv » 10 maj 2014 23:57

MattisH skrev:Man får inte köra snabbare än 120 här ändå ;) :P
Och min går inte snabbare än så... Eller, jo...

Skriv svar