Då körde jag med den dubbelhövdade ifrån biltema och Menzerna Power Finish och Fireglaze som lackskydd.
Ett paket anlände från Gunther i veckan med en del godsaker

Torsdag
Började att förbereda bilen redan i torsdags. Och jag började med en tvätt
Såhär såg bilen ut, pollen och ett par fågelskitar.

Dags att mäta upp

Passade på att tvätta med nya handsken också, första gången jag testade att tvätta med en sådan. Lite ovant i början men helt underbart när man vant sig

BTBM är ett riktigt trevligt schampo, skummar bra och luktar gott

Efter sköljning så var det dags för torkning, passade på att testa ännu en ny sak nämnligen Chemical guys miracle dryer. Kom inte överense med den alls, gick knappt att dra den över lacken. Men den kanske måste "köras" in först

Torr, iaf lacken. Plasten brydde jag mig inte om.

Det ser ju blankt och fint ut, men skenet bedrar.

Kollar man lite noggrannare så ser man.

Nu var det dags för att claya bilen. Första gången jag gjort detta och absolut inte sista. Sanslöst vad lacken blev len och ren
Produkter som användes

Hela huven clayad.

Lite skit fanns det allt

Fredag
Ledig från jobbet och åkte till Nora för att få en bindvävsmassage. Rekommenderas starkt!
När jag kom hem så packades bilen med alla grejer och jag for i väg till jobbet det jag ska husera under denna polering.
Tvättade av bilen när jag kom fram (ca 1Km resväg) med HD-Grön och körde sedan in den i lokalen

Lite försök till att ta bilder på repor, det är verkligen inte det lättaste

Nu är det dags att polera och efter att ha använt allt jag har så ser det bara ut såhär + att en massa nya repor blir tydligare och en massa prickar, stenskott? blir synliga.
Kört med Menzerna Power Finish, Fast Gloss S500 med roterande på lila,gula, blå ja alla olika trissor jag hade. Tog även fram min gula Lake Country utan större framgång, körde så att lacken blev glödhet. Tror även att det rök till en gång.
Bild tagen på ungefär samma ställe som den över.

Efter ett tag tröttnade jag och drog bort tejpen för en 50/50

Började på andra sidan och när jag kom till kanten på bakluckan så började detta komma fram, och det blev bara värre och värre ju mer jag polerade så jag slutande

Hela bakdelen polerad, men inte nöjd för fem öre.

En sak som jag glömde ta kort på var att när jag rivit bort tejpen för 50/50 och börjat polera så fanns det fortfarande en kant där, som jag heller inte får bort
Sen tog jag ena halvan av taket, samma sak där djupa repor och dessa stenskott? som inte vill gå bort. Provade med hela arsenalen även här.

Gick sedan ner på sidan för att börja på C-stolpen.

Gick bra till en början sedan började det helt plötsligt bli repor efter jag polerat
Tog en ny trissa men den repade den också.
Och eftersom ja när jag vaknade upp i morse hade riktigt ont i halsen och framåt dagen kom även huvudvärk och förkylning så gav jag upp och packade in allt i bilen, och ligger nu hemma och kurerar mig. Ska hämta bilen imorgon så får det bli nya tag en annan helg.
Alla tips osv är varmt välkomna!
Så jag får väl säga Fortsättning Följer....