Jag parkerade med bakluckan mot solen och lät det bli varmt. Sedan var det inga som helst problem att "såga" bort tecknen ett i taget. Det blev dock en hel del limrester kvar. De värsta bitarna kunde jag få bort genom att gnugga med fingret. Sedan försiktigt med nageln. Därefter körde jag med avfettning (gick sådär), tjärborttagningsmedel (gick lite bättre, men inte 100%) och till slut fick jag gå på med lacknafta. Efter det var det bara små märken kvar som jag kunde handjaga bort med en polerrondell och lite Quick Finish 140. På så sätt fick jag även ett litet mått av lacksskydd efter min omilda behandling med lacknafta...
Jag var lite orolig över att det skulle finnas en kulörskillnad i lacken, men det finns det absolut inte. Däremot kan man fortfarande se lite rester av konturerna (sannolikt tunna limrester) om man tittar i rätt (fel) vinkel.
Glömde såklart före-bilder, men så här ser det ut nu:
Och så lite träd...
Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska ta bort "allroad" på vänstersidan. Hade det varit ett vanligt A6-emblem hade det rykt, men nu är jag lite kluven...
/Robert