Jag är en glad entusiast hobbyrekondare sen ca 8 år.
Började min bana med Lahega produkter pga en väldigt trevlig och serviceminded säljare från dom. Dom senaste 6 åren har dock varit väldigt öppen för alla andra produkter på marknaden och testar lite olika när jag får tillfälle.
Alla formen av skydd på våra bilar utgör ofta hektiska diskussioner på forum, men efter att ha läst en hel del här så verkar det som att antingen håller moderatorn ordning bra eller så är folk helt enkelt lite mer openminded. I like..
Nåväl, jag har nyligen surfat runt en hel del nyfiket efter nåt häpnadsväckande bra ytskydd.
Man har sprungit på både det ena och det andra på nätet.
Trots olika innehåll lovar alla samma sak.
Glassplexin
Zonyl PTFE
Syntetiska polymerer
Nano silicater
Silikon
mfl.
Om man vill ha en produkt som man enkelt lägger på efter polering och som håller mot vanlig "svensson" behandling av bilen, nån estaka maskintvätt, handtvätt, avfettning etc och gärna ska hålla minst 12 mån (synbart förbättrad avrinning efter tvätt). Vad ska man då välja?
Jag har beställt autobrights super endurance på rekomendation här på forumet, som visst ska va kusin med r2000 om jag förstått det rätt. Tänkte testa på min egen kärra..
Jag har även försökt läsa på lite kring nåt som kallas http://www.nanolex.de/en Nanolex.
Någon som vet något om nanolex produkter? bra eller inte?
Till sist tänkte jag bara dela med mig några produkter som jag finner fungerar väldigt bra.
* Meguiars nya microfiber polerings system ihop med deras för detta avsedda medel. Riktigt nöjd med detta!
* Britemax shine quick detailer, lägger på efter tvätt på blöt bil torkar sen med våfflan och en sista sväng med microtrasan. håller lätt 2-3 tvättar.
* Sanesolv och HD grön känner ni säkert redan till
* Autoglyms HD vax, lätt å applicera, lite armbågsfett för avtorkningen, men otrolig glans och vattnet formligen flyger av bilen.
*Meguiars nummer 21 syntetich sealant, helt okey ytskydd, väldigt lättarbetat. Inte så lång hållbarhelt men en sommar lätt.
*Meguiars nya uppdaterade G220 V2 maskin med cruisecontroll, ökar automatiskt varvtalet för att bibehålla rotation när man lägger på lite tryck på trissan eller i jobbiga vinklar osv, det fungerar! riktigt bra maskin ihop med microfiberrondellerna.
Ovan är produkter jag använt och är nöjd med i alla avseenden.
Men frågan, vad ska man välja av alla ovanstående varianter på ytskydd? självklart ska man kunna köpa det utan F-sedel.
Önskar alla en bra måndag!
MVH Eric