Nu håller vi kanske på att spåra ur lite när det gäller vilket ytskydd vi skall välja men..
När det kommer till just Diamondbrite så funderar jag lite hur många av oss som verkligen köper detta medel, om dom verkligen förlorar kunder? Av oss som här här inne så är det kanske 1% som köper, ca 10 -15 st. Ingen av dessa hade antagligen åkt till ett bilvårdscenter och lagt på just DB eller något annat medel heller för den delen om dom inte fått tag i det på nätet.
Dom flesta av oss här inne som köper det medlet är nog lite mer än "vanligt" intresserade av bilvård så vi vill ha ett bra resultat.
Får vi ett bra resultat (och det är nog inte många av oss som erkänner att man misslyckats..) så blir det ju reklam för andra som är mer intresserade av bilvård men inte gärna vill eller kan göra det själv.
Det är flera här som kan tänka sig att lämna bort bilen och få den gjord med det medlet som har fått bäst "reklam" här av användare i verkligheten.
Det gäller samma med bilvårdsprodukter, jag erkänner att jag har varit "otrogen" flera gånger och köpt på utlänska siter produkter som jag kunde ha köpt här men varit lite billigare eller andra motiv.
Men jag har också köpt massor av våra sponsorer för att dom har bra sortiment och är allmänt trevliga att ha med att göra här på forumet. Jag tror nog att våra kära sponsorer vinner på att vara med här på forumet och få göra reklam för produkterna än att inte vara det.
Det samma tycker jag nog att DB borde tycka och kanske vara lite försiktiga i kommentarerna mot vad dom varit tidigare när detta var uppe förra gången. Men det har varit tyst nu så jag tror nog att dom inser att dom har mer att vinna än förlora på att vara lite mindre burdusa.
Långt inlägg om vilket medel som är bäst på ytskydd.
Jag är grymt sugen på att även testa (få testat) Opti-coat 2.0
Annars är drömmen för mig och min bil att bara behöva spola på lite HD och vatten för att sedan ha en dunderblank bil. Detta gäller ju såklart min vardagsbil. Annars så vill jag nog fortfarande kunna köra på med lite vax eller andra gosaker för att det är skoj att se resultatet efteråt.