Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
Dennis
Medlem
Inlägg: 309
Blev medlem: 09 apr 2011 21:47
Ort: Stockholm

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av Dennis » 25 mar 2012 20:34

Bumpar upp denna tråd lite ;)

Köpte deras Bilschampo på skoj för att se hur det skummade i min nyinköpta foamlance. Och det var över förväntan! Skummade bra mycket bättre än med Cherryfoam som jag använt tidigare trots att jag använde mindre kem nu.

Kan rekommenderas :jeps
Senast redigerad av 6 Dennis, redigerad totalt 14 gång.

svempus
Medlem
Inlägg: 116
Blev medlem: 28 sep 2009 00:04

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av svempus » 16 jun 2012 00:52

bump upp med denna tråd...

har prövat biltemas claybar kit på min bil nu i dag och i går och resultatet är över förväntan. lacken vart riktigt slät och fin :) . märkte även hur dålig lacken var innan jag clayade av den. kommer att fortsätta att claya av bilen nu när jag vet hur bra det blir..
Senast redigerad av 6 svempus, redigerad totalt 14 gång.

abbe_
Medlem
Inlägg: 70
Blev medlem: 13 jun 2009 09:49

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av abbe_ » 16 jun 2012 13:13

svempus skrev:bump upp med denna tråd...

har prövat biltemas claybar kit på min bil nu i dag och i går och resultatet är över förväntan. lacken vart riktigt slät och fin :) . märkte även hur dålig lacken var innan jag clayade av den. kommer att fortsätta att claya av bilen nu när jag vet hur bra det blir..
Roligt att höra, hur mycket lera var det i förpackningen? vad är "Clay wax 500 ml" som det står om i beskrivningen på nätet?

Mvh/Abbe
Senast redigerad av 6 abbe_, redigerad totalt 14 gång.

svempus
Medlem
Inlägg: 116
Blev medlem: 28 sep 2009 00:04

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av svempus » 17 jun 2012 15:54

vet ej hur mycket lera det var i förpackningen men jag tror att det är 100gr men är inte säker. det så kallade Clay wax funkade vattnet pärlade sig så fint på lacken efter att man hade skickat på det. men jag ska nog ta ett dyrare hårdvax nästa gång för att veta vad man lägger på...

edit fick hem ett paket från bbv i dag med bland annat lera i och märkte på en gång att biltemas lera är mycket hårdare och inte lika mjuk som den leran jag fick hem i dag är.
Senast redigerad av 6 svempus, redigerad totalt 14 gång.

DandanRacing
Medlem
Inlägg: 246
Blev medlem: 21 dec 2011 16:14
Ort: Linköping

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av DandanRacing » 26 mar 2013 22:37

Biltema har börjat med lackskydd..
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o ... ling-3645/

Samt så har de en liten ocilerande tryckluftslip art nr 71-911
Rondell: 75mm
Varvtal:15000v/min
Luftförbrukning: 58l/min
Vikt: 0.5kg
Pris: 599:-

Finns inte med på hemsidan än men var i butiken idag och klämde på den och den kändes perfekt till att slipa strålkastare med, tur att man redan har en från pingens annars skulle det nog legat en i polerväskan..

//Andreas
Senast redigerad av 6 DandanRacing, redigerad totalt 14 gång.
-------------------------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water....

Andyah
Medlem
Inlägg: 254
Blev medlem: 30 dec 2012 17:55
Ort: Köping

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av Andyah » 27 mar 2013 00:47

kul o se att biltema hänger på iaf^^ sen hur bra sakerna är kan man nog ha många olika åsikter om :)
Senast redigerad av 6 Andyah, redigerad totalt 14 gång.

koblars
Medlem
Inlägg: 150
Blev medlem: 12 nov 2012 10:53
Ort: kristianstad

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av koblars » 01 apr 2013 11:01

Den lilla slipmaskinen. Är den oscillerande?
Senast redigerad av 6 koblars, redigerad totalt 14 gång.

DandanRacing
Medlem
Inlägg: 246
Blev medlem: 21 dec 2011 16:14
Ort: Linköping

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av DandanRacing » 01 apr 2013 11:52

koblars skrev:Den lilla slipmaskinen. Är den oscillerande?
På hyllkanten i linköping stod det ocilerande slipmaskin men varken på kartongen eller i katalogen näms det ngåot om det.. så jag frågade personalen och de hade ingen aning så han skar upp kartongen och vad jag kunde se så var det en ocilernadeslip :jeps

//Andreas
Senast redigerad av 6 DandanRacing, redigerad totalt 14 gång.
-------------------------------------------------------------------------------------
Me and spelling is like oil and water....

koblars
Medlem
Inlägg: 150
Blev medlem: 12 nov 2012 10:53
Ort: kristianstad

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av koblars » 01 apr 2013 12:07

Ska till lokala biltema och köpa en sådan idag då. Riktigt bra pris
Senast redigerad av 6 koblars, redigerad totalt 14 gång.

Apelros
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 572
Blev medlem: 13 jul 2012 11:43
Ort: "Sweden Rock" kommunen (Sölvesborg)

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av Apelros » 01 apr 2013 12:09

DandanRacing skrev:
koblars skrev:Den lilla slipmaskinen. Är den oscillerande?
På hyllkanten i linköping stod det ocilerande slipmaskin men varken på kartongen eller i katalogen näms det ngåot om det.. så jag frågade personalen och de hade ingen aning så han skar upp kartongen och vad jag kunde se så var det en ocilernadeslip :jeps

//Andreas

De måste man kunna känna sig till om man snurrar på trissan???
Senast redigerad av 6 Apelros, redigerad totalt 14 gång.
Volvo V70 II 2,5FT Summum -10

Användarvisningsbild
Viper76
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 760
Blev medlem: 16 aug 2012 10:59
Ort: Kristinehamn

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av Viper76 » 03 apr 2013 20:29

Var förbi Biltema idag och kika på den lilla oscilerande slipmaskinen,såg väldigt smidig ut. :nicka

Så det vart ett köp av denna maskin,provkörde den när jag kom hem och jag måste säga att den var väldigt tyst i jämförelse mot kinakopian av pingens modell som jag har. :jeps
Och en annan sak som kan va bra med den är att det går att köra på två olika hastigheter 1 och 2 , vet dock inte varvtalen på respektive. :nicka stort + för den låga luftförbrukningen. :jeps

Ska bli kul att testa denna snart! :D
Mvh
Christian
Senast redigerad av 6 Viper76, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Logan
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 2466
Blev medlem: 26 nov 2012 18:06
Kontakt:

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av Logan » 03 apr 2013 20:40

Dennis skrev:Bumpar upp denna tråd lite ;)

Köpte deras Bilschampo på skoj för att se hur det skummade i min nyinköpta foamlance. Och det var över förväntan! Skummade bra mycket bättre än med Cherryfoam som jag använt tidigare trots att jag använde mindre kem nu.

Kan rekommenderas :jeps

Har med använt detta och är jätte nöjd
men då jag brukar skumme egen bil och även underhålla andras bilar går snart det åt en 2l dunk
vet någon vem som gör biltemas bilschampo ?
Tänkte om det gick och få tag i 25liters.

Det känns lite underligt att klämma upp 13st dunkar vid kassan och le fånigt jag ska tvätta bilen.
Senast redigerad av 6 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life

Dontus
Lotterispecialist
Lotterispecialist
Inlägg: 955
Blev medlem: 16 aug 2010 14:22
Ort: Södertälje

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av Dontus » 04 apr 2013 13:49

Logan skrev: Det känns lite underligt att klämma upp 13st dunkar vid kassan och le fånigt jag ska tvätta bilen.
Det är väl inte första gången ens förstånd blivit ifrågasatt? ;)
Senast redigerad av 6 Dontus, redigerad totalt 14 gång.

bigguns
Entusiast
Entusiast
Inlägg: 1032
Blev medlem: 10 okt 2009 19:21
Ort: Härnösand

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av bigguns » 04 apr 2013 14:42

Viper76 skrev:Var förbi Biltema idag och kika på den lilla oscilerande slipmaskinen,såg väldigt smidig ut. :nicka

Så det vart ett köp av denna maskin,provkörde den när jag kom hem och jag måste säga att den var väldigt tyst i jämförelse mot kinakopian av pingens modell som jag har. :jeps
Och en annan sak som kan va bra med den är att det går att köra på två olika hastigheter 1 och 2 , vet dock inte varvtalen på respektive. :nicka stort + för den låga luftförbrukningen. :jeps

Ska bli kul att testa denna snart! :D
Mvh
Christian

Kan någon som kört maskinen bekräfta att den är oscillerande?
Står inget i katalogen heller??


Blev lite sugen själv faktiskt

Mvh Fredrik
Senast redigerad av 6 bigguns, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
fisher91
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 639
Blev medlem: 16 aug 2012 21:56
Ort: Gävleborg

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av fisher91 » 04 apr 2013 18:26

Den finns inte i mitt Biltema varuhus :/
gävle
Senast redigerad av 6 fisher91, redigerad totalt 14 gång.
Automatlådor

Användarvisningsbild
Viper76
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 760
Blev medlem: 16 aug 2012 10:59
Ort: Kristinehamn

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av Viper76 » 04 apr 2013 20:31

Bigguns den är oscillerande! :nicka

Mvh
Christian
Senast redigerad av 6 Viper76, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Viper76
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 760
Blev medlem: 16 aug 2012 10:59
Ort: Kristinehamn

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av Viper76 » 04 apr 2013 20:57

fisher91 skrev:Den finns inte i mitt Biltema varuhus :/
gävle
Har du frågat efter den? ;)

Mvh
Senast redigerad av 6 Viper76, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
LineaR
Trogen Medlem
Trogen Medlem
Inlägg: 884
Blev medlem: 28 aug 2012 19:14
Ort: Växjö

Re: BILTEMA - Allt om biltemas varor!

Inlägg av LineaR » 04 apr 2013 22:09

haggan skrev:den där rainoff, hur funkar den på vintertid?

När det regnar/är kallt ute så immar rutorna igen nästan direkt innan bilen blir varm, finns det någon produkt ni rekomenderar som förhindrar igen immningen? :D
Testa detta..
http://waxdog.se/product.php?id_product=77

har för mig biltema hade något liknande

Skriv svar