Samma uppsättning kommer förhoppningsvis att läggas på en bil till nu i helgen så att både jag och carina kan känna på hållbarhet och allmän känsla..

Efter en grundlig polering av Tantrum lade vi på följande:
1. Concept Apollo
2. Smartwax Concours
3. Menzerna Sealing Wax
4. DoDo Juice Rainforrest Rub
5. Concept Carauba Classic
6. Turtle original
Och en "Dark Horse"...

W5 classic från den kända biltillbehörsfirman Lidl
1. Concept Apollo
Ett lättflytande vax med teflon i som luktar en aning "kemiskt" , lätt att lägga på och polera av. Missfärgar inte plast. Upplevdes av mig som riktigt halt efter applicering.
Skänkt av Nisse på BBV.
2. Smartwax Concours
Ett halvhårt carnaubavax från Smartwax som luktar godisgutik, något åt cocoshållet. Detta kommer med en egen applieringssvamp och är trots att det är ett hårdvax är lätt att lägga. Medelsvårt att polera av.
Som alla "vanliga" vax lämnar det ganska stygga vita fläckar på plast.
Skänkt av SmartWax
3. Menzerna Sealing Wax
Flytande carnaubavax med milt polerande effekt. Lätt att lägga och polera av.
Köpt av Tantrum
4. DoDo Juice Rainforrest Rub
Englands mest hypade vaxmärke, ur deras mjuka serie. Det luktar som alla deras produkter jättegott av cocos och innehåller carnauba. Detta är tröts den gröna färgen avsett för alla färger av lack. Lätt att lägga då det är ganska mjukt. Tog lång tid att torka och gav inte lika hal yta som flera av de andras..
Köpt av mig.
5. Concept Carnauba Classic
Ett lättflytande lite kemiskt doftande vax, med som namnet säger, carnauba. Lätt att lägga och polera av.
Skänkt av Nisse på BBV.
6. Turtle original
Klassikern ! Grå sörja med som läggs med applikator som följer med, ett Huggormars avföda att polera av !
Ger dock en hal fin yta som belöning för slitet...
Köpt av Carina
W5 kände jag aldrig på, någon annan får kommentera det.
Alla vaxer gav dock en i princip lika blank yta med undantag av DoDo som var en aning trögare..
Livslängden får carina skriva lite om...
/Thomas