Den ser ju blank och fin ut nu...e_king skrev:Min första behandling var den här:
http://bilvardsforum.se/viewtopic.php?f ... 210#p83087
Den andra polerade jag bilen lätt för att för att lägga skyddet igen, denna gång räckte det bara till ett lager.
Jag tyckte andra gången att det gick lika snabbt utför som första. Jag kontaktade då Lazar och efter ett antal mejl och ett telefonsamtal så skickade han ett nytt ex av COSMIC. Efter det så skickade han på mejl ett förslag om att jag skulle prova med att öka koncentreringen på kemen. Mitt första försök var att köra HD grön rent i lancen, som då blir 1:20 färdig blandning. Det funkade över förväntan och nästan all skit försvann. När jag sedan tvättadade bilen enligt 2bm lite extra noga(med ullvante) och Wolfs White Satin så blev det faktiskt bättre.
Så, ja, när jag använde starkare kem så fick jag bort all smuts och tog fram lackskyddet.
Det här var alltså ett första försök och det blev till det bättre.
/Fredrik
Jag kommer senare i höst att polera med INVINCIBLE innan jag lägger COSMIC igen.
Men spontant kunde nog jag oerfaren på området som jag är väntat mig motsatsen; att man inte behövde använda så starka grejer utan mildare saker, pga lackskyddet. Men... ja, den ser bra ut som sagt.