Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

träff-projekt

En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
MAX

Re: träff-projekt

Inlägg av MAX » 23 aug 2009 12:45

Ganska lustigt hur dålig den var när den kom in i byggstrålkastar-ljuset för innan den blev tvättad medans den fortfarade stod utomhus i lite halvdunkel(tror jag att det var)

så med mina mått mätt så såg den bra ut :mrgreen:
men när den vart tvättad och kom in så såg den hemsk ut :shock:
max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 23 aug 2009 13:18

trevliga bilder. :)

lokalerna står till förfogande om nån skulle behöva låna :) (sålänge jag är där) :)

jag ska kasta upp lite bilder lite senare när jag hunnit gå igenom dom :) tack igen allihop :)
(paret som ägde dom gula bilarna hade lite svårt och förstå hur man kunde va så engagerade som vi var ) :D
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 23 aug 2009 13:25

mortil skrev:trevliga bilder. :)

lokalerna står till förfogande om nån skulle behöva låna :) (sålänge jag är där) :)

jag ska kasta upp lite bilder lite senare när jag hunnit gå igenom dom :) tack igen allihop :)
(paret som ägde dom gula bilarna hade lite svårt och förstå hur man kunde va så engagerade som vi var ) :D
Du är en hyvens kille mortil som ställer upp med lokaler och tid ;)

Jag tror med ögon från vanliga svenssons.....Så är vi nog riktigt......NÖRDIGA :D

Yes Mortil mer bilder!!!

/Jiiins :jeps
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 23 aug 2009 18:05

Dagen började med och tvätta bil :)
Bild

Extreme visade upp lite produkter (tror de va ett Ultima lackskyddet)
Bild

Subaruns lack innan vi gav oss på
Bild

Max arbetar noggrant med taket. fick även testköra maskinen sen på ena framskärmen med Propad och powerfinish . ytan blev ju riktigt bra men jag hade väldigt ont i händerna efteråt pga vibrationerna i maskinen.
Bild

tillvägagångssätt diskuteras och vi inspekterar Decisio och hans slutresultat
Bild

efter en del testande med olika medel och trissor fram och tillbaka på en väldigt dålig framskärm så blev detta resultatet
Bild
Bild

Vi körde även ett litet test jag och Extreme. Meguiars 105 mot Menzerna Powerfinish.
efter mycket inspekterande så kom vi väl fram till att power finish tar bort betyldigt mer repor än 105an (båda kördes med Lammull och ca 2000 RPM
Bild
Bild

Eftersom det tydligen skulle va ett litet bil-event inne i stan senare på kvällen så ville 2 kompisar ha hjälp med att tvätta sina fälgar och bilar. (aningen special lackade)
Bild
Bild

Bra slutresultat på denna bilen .
Bild

tyvärr glömde jag ta några helhets bilder på bilen som färdig.

ägaren (som även han gav sig på och polerade lite) blev väldigt nöjd med resultatet och bad mej tacka allihopa som var med på träffen för ett fruktansvärt bra jobb. :) (han trodde inte bilen kunde bli så blank)
!! MORTIL !!

peterv
Medlem

Inlägg av peterv » 23 aug 2009 19:51

Finns inte så mycket mer att säga mer än :best
Senast redigerad av 4 peterv, redigerad totalt 14 gång.

TommyJ
Medlem

Inlägg av TommyJ » 23 aug 2009 20:47

Å vi tackar ägaren hjärtligast för maten! :cheers

Sjukt härlig lack på de två bilarna. Sen har nog ägarna rätt att vi är nördiga med vårt putsande :oops:
Senast redigerad av 4 TommyJ, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 23 aug 2009 20:53

TommyJ skrev: Sen har nog ägarna rätt att vi är nördiga med vårt putsande :oops:
jo fast dom är rätt nördiga på de dom sysslar med också ;)

Han är fruktansvärt duktig svetsare.
Hon är väldigt duktig bilplåtslagare

dom har byggt allt själv på bilarna .
!! MORTIL !!

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 25 aug 2009 16:55

Christer (ägaren till Imprezan) tackade för poleringen och lovade att de kommer snart behövas igen.. Han bifogade en bild. :) (tagen på söndagen)

Bild
!! MORTIL !!

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 25 aug 2009 18:51

Vad var vinnande combon då under poleringen av subarun ?
Roterande och propad med PF?
Vad kördes sen ?
Senast redigerad av 4 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 25 aug 2009 18:54

Ante_Bmw skrev:Vad var vinnande combon då under poleringen av subarun ?
Vad kördes sen ?
Roterande med Lammull och Powerfinish körde jag mestadels . tyckte de gav bäst slutresultat efter minst tid. :) eller hur man nu ska säga.

alla har säkert olika svar på vad som var bästa combo
!! MORTIL !!

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 25 aug 2009 18:56

Ett litet tillägg är ju att dom menar att 105:an bara klipper riktigt bra med deras dubbelsidiga ulltrissa, Vad var det för ull ni använde till båda?

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 25 aug 2009 19:02

mortil skrev:
Ante_Bmw skrev:Vad var vinnande combon då under poleringen av subarun ?
Vad kördes sen ?
Roterande med Lammull och Powerfinish körde jag mestadels . tyckte de gav bäst slutresultat efter minst tid. :) eller hur man nu ska säga.

alla har säkert olika svar på vad som var bästa combo

Körde ni något annat steg efter Lammull och PF ?

MAX

Inlägg av MAX » 25 aug 2009 19:36

ang produkt val o kombiniationer så för min del var jag först inställd på roterande skum trissa och powerfinish på taket men fick det ej att funka då det högg och gick tungt.

så jag bytte till 3401.an utan tvångs-rotationen optipad trissa och power-finish klock-rent körde av min tak-halva torkade och tog en vända till för konstens skull, bytte sedan till roterande skum-trissa och trustes topline150.n och körde en vända till så var det klart.

för övrigt så tror jag att det testades med både det ena och andra men bra blev det :P
max.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 25 aug 2009 19:41

MAX skrev:ang produkt val o kombiniationer så för min del var jag först inställd på roterande skum trissa och powerfinish på taket men fick det ej att funka då det högg och gick tungt.

så jag bytte till 3401.an utan tvångs-rotationen optipad trissa och power-finish klock-rent körde av min tak-halva torkade och tog en vända till för konstens skull, bytte sedan till roterande skum-trissa och trustes topline150.n och körde en vända till så var det klart.

för övrigt så tror jag att det testades med både det ena och andra men bra blev det :P
max.

Har du slutat helt med rotationen på 3401:an :O

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 25 aug 2009 20:08

Ante_Bmw skrev:Ett litet tillägg är ju att dom menar att 105:an bara klipper riktigt bra med deras dubbelsidiga ulltrissa, Vad var det för ull ni använde till båda?
Har för mej det var en sån som Extreme körde med. men de bet då inget värre ...

va gäller slutfinish så gick jag över bilen en gång med en ultrafin polish och sen smacka vi dit R2000
!! MORTIL !!

MAX

Inlägg av MAX » 25 aug 2009 20:14

Ante_Bmw skrev:
MAX skrev:ang produkt val o kombiniationer så för min del var jag först inställd på roterande skum trissa och powerfinish på taket men fick det ej att funka då det högg och gick tungt.

max.

Har du slutat helt med rotationen på 3401:an :O
Inte helt men när jag kör med optipaden,propaden så plockar jag bort rotationen pga detta eviga flexandet :lol:
tappar ju kanske lite i av-verkningen men det räcker till ganska bra ändå.

Annars så nu när jag upptäckt att min gamla meectools roterande som legat och samlat damm i skäms-hörnan fungerar alldelles ypperligt så är det den som gäller hela vägen rubbing till slutfinish men då det tjurar så åker flexusen fram med propad trissa och utan rotation funkar fint.

Blir ungefär som att man städar till ytan med den kombinationen dom gånger det tjurar med roterande.
Men att man får det riktiga blänket med roterande,
åtminstoende som jag känner det nu alla fall.

Men troligt-vis så hade det räckt med att fukta skumtrissan med lite vatten så hade jag undvikit att det gick tungt och högg lite eller ännu enklare monterat ulltrissa direkt på den roterande.
finns ju myriader av kombinationer för att lösa olika problem och offtas så kommer man ju på dom när man trillskas klart :mrgreen:

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 26 aug 2009 20:34

Skoj att det även var med deras trissa som PF plockade bättre repor :D Då kan ingen skylla på de :D

Hörde även i ett annat forum att någon kunde fixa dessa trissor ganska så billigt, tror det var runt 300:-

Är den bättre än " en vanlig lamull" ?

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 27 aug 2009 17:45

Extreme skrev:
Ante_Bmw skrev:Skoj att det även var med deras trissa som PF plockade bättre repor :D Då kan ingen skylla på de :D

Hörde även i ett annat forum att någon kunde fixa dessa trissor ganska så billigt, tror det var runt 300:-

Är den bättre än " en vanlig lamull" ?
Ja den är inte sämre i alla fall, den är mycket följsammare än vanliga lammulltrissor (lite mjukare )
plus att den har två sidor, lätt att vända på,jag tror att priset var runt 600:- för en sådan, så kan du köpa en för 300:- så är det värt det

men jag vet inte om priset är relevant, men jag kör nästan uteslutande med denna trissa.

MVH
Extreme

Den trissan kändes riktigt fin :) ha faktist gått i tankar om att införskaffa en sån sen träffen .
!! MORTIL !!

TommyJ
Medlem

Inlägg av TommyJ » 27 aug 2009 18:05

Vad är den fylld med? Kändes typ som en nallebjörn fylld med sand fast mkt hårdare..

Skriv svar