Hej, Jag sitter i en lite knepig sits och vill gärna höra med er lite äldre och visare

Jag går ut gymnasiet nu i sommar och jag går Bygg och Anläggning, har praktiserat på ett lokalt byggföretag som jag från början fick genom skolan. har varit på detta företag och praktiserat varannan månad (är skola varrannan) och jag har varit i tid varenda dag, varit sjuk 2 dagar och alltid skött mig och är omtyckt på företaget i övrigt. Frågade om anställning redan i vintras men idag hörde chefen av sig och sa att det inte är säkert att jag får jobb eftersom dom söker lite mer erfarna snickare just nu (många som går i pension inom ett par år). När jag började 2an på gymnasiet började intresset för bilvård och nu när jag står utan säker anställning på ett byggföretag så är jag väldigt sugen på att försöka hitta jobb inom bilvård och rekond.
Problemet blir ju att min utbildning blir ganska värdelös med tanke på att jag fortfarande har 2 år kvar som lärling och kan bli väldigt svårt att få jobb som lärling senare i livet.. Samtidigt bygger jag ju upp en erfarenhet av bilrekond som kan ge mig jobb i framtiden också
Vill inte säga att jag tycker det är tråkigt att jobba som snickare men jag har blivit mer intresserad av bilvård och rekond som sagt. (brinner inte riktigt för snickaryrket tyvärr)
Lön är för mig inte så viktigt, vill hellre ha ett roligt och inspirerande jobb..
Alla åsikter är välkomna!