Bild före

Bild efter

Mina vapen var en våtdammsugare, interiörborste och Allbrite Rug & Upholstery
/Jiiins

TommyJ skrev:Själv tänkt köra den kombinationen så fort jag fått hem mina grejer från Prorecond. Berätta gärna tillvägagångssättet Jiins!
Edit: Glömde berömma dig för ett strålande jobb!

Hasse skrev:WOW det där ser kalasbra ut Jiiins.Den där interiörborsten låter intressant, har du nån bild på den?

Jon skrev:Hej!
Jag har råkat ut för samma typ av...ehum...nedsmutsning som Jiiins både på klädsel och golvmattor (i tyg). Dock inte så mycket på varje men ändå.
Är minst sagt nybörjare på klädseltvätt och har inte tillgång till våtdammsugare. Funderar på hur jag ska gå tillväga på bästa sätt för att få det snyggt igen, vilket medel som är att föredra osv.
Går det utan våtdammsugare?
//Jon

Tackar, tackar!Jiiins skrev: Hej Jon!
Välkommen till bilvårdsforumet![]()
Jag har inte provat utan våtdammsugare, men om jag skulle göra utan våtdammsugare så skulle ja göra på samma sätt dammsuga först och använda en borste av något slag. Sedan spruta på någon klädseltvätt låta det dra en stund sedan borsta o torka så torrt som möjligt och det kan säkert krävas ett par gånger tills fläkarna ger sig. Sen kan man ställa in en värme fläkt som torkar upp klädsleln men som sagt jag vet inte hur resultatet blir utan våtdammsugare men borde funka kommer säkert in mer tips![]()
/Jiiins

Jon skrev:Tackar, tackar!Jiiins skrev: Hej Jon!
Välkommen till bilvårdsforumet![]()
Jag har inte provat utan våtdammsugare, men om jag skulle göra utan våtdammsugare så skulle ja göra på samma sätt dammsuga först och använda en borste av något slag. Sedan spruta på någon klädseltvätt låta det dra en stund sedan borsta o torka så torrt som möjligt och det kan säkert krävas ett par gånger tills fläkarna ger sig. Sen kan man ställa in en värme fläkt som torkar upp klädsleln men som sagt jag vet inte hur resultatet blir utan våtdammsugare men borde funka kommer säkert in mer tips![]()
/Jiiins
Tänkte köpa mig ett lämpligt medel också. Vad tror ni Autoglym Interior Shampo? Will it do the trick?
//Jon