Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Kundskap om vad man säljer som levrantör(sponsor)

Diskutera bilvårdsprodukter här
Skriv svar
MAX

Kundskap om vad man säljer som levrantör(sponsor)

Inlägg av MAX » 10 apr 2010 01:14

Här är en fråga eller ett ifrågasättande om levrantörers kunskaper om vad man säljer,

Då man läser om den ena produktern efter den andra med fantastiska egenskaper som bla bla bla bla fantastiska resultat och allt då verkar kopierat från då nån reklammakare på fabriken :P

Sen då man ibland ställer en fråga till levrantören (säljaren)ang produkten så har dom inte provkört den själva(vilket dom i bästa fall erkänner)eller då bara hänvisar till dessa evenliga produktbeskrivningarna som kopierats miljontals gånger.

Eller så har dom ett svar som dom inte har tillgång till jag menar kunskapen sitter väl i hjärnan och inte på nån
e-post adress långt bort i stan.

jag och många andra vet ju(har lärt oss ) att detta inte är sant för skulle det vara sant så skulle ju alla uppnå dom här fantastiska resultaten då det står i produktbeskrivningarna :o

Ingen(kanske någon)blir ju lyckligare av 20 olika polermedel och 48st lackskydd om vi nu bara pratar om lackrecond räcker ju med två polermedel och två kanske till o med ett lackskydd för oss konsumenter om man sköter bilen med tvätt (vaxshampo) samt då en trissa om man kör roterande(wannabe proffs)

själv så blev jag så arg sista vändan med alla mina lackskydd;vaxer med lite slip effeckt så jag hällde dom i en gemensam flaska för skämsskåpet(do dom var slipande)jag menar vad ska man med ett slipande lackskydd i dom här fallen vaxer med slipmedel om man redan har en kanonyta och då lägger skyddet för hand kan garantera att det förstör ytan som man polerat upp med maskinen oavsett maskin,

Sen dom här fantastiska feta medlen som man behöver litervis med isopropanol för att få bort från lacken(ok dom dammar inte) och går att köra ut hyffsat med roterande maskin men hur kul är det när man står där med sin dubbel-trissa eller 3401,a och måste köra så mycket maskinen orkar för att bryta ner medlet för att man ska se vad man överhuvudtaget har under medlet så att säga (repor eller inte repor)

Naturlitvis så handlar det om våran önskan(vi konsumenter)eller som i mitt fall wannabe polisher önskan att uppnå det ultimata blänket 8-) och att bevara det uppnådda resultatet med bästa möjliga medel :?:

Men som jag nämt i shoutboxen så har jag (näst sämsta) och den sämsta badmintonspelaren på jobbet spöat dom två bästa som då har jätte dyra rackertar mot våra billiga och då handlar det väl om vad man gör av sina förutsättningar, man kämpar :twisted: och inte att vi har dålig utrustning gentemot dom ,samt att vi blir ju inte bättre med deras superracketar som vi alla fall inte har förstånd att använda på rätt sätt :mrgreen:

Dvs vi är ju så bra vi är beroende på (psykning av motståndaren)lika som vi tror att vi uppnår det ultimata blänket med hjälp av alla fantastiska medel som är bättre än bäst och avlöses gång efter annan av nya fantastiska produkter :roll:

Hur många gånger har man inte knappt hunnit hem från jobbet med sitt nya paket innehållande marknadens bästa polermedel o lackskydd som konsument kund(eller själv utnämt- proffs) bara för att bli besviken :( och konstatera det stod ju i produktbeskrivningen att det här var bästa medlet med det ultimata blänket 8-)

Ok det kanske det är :?: men hur använder man det då räcker det med en cycklo-kopia eller topptol eller kanske att man behöver en roterande när man redan blivit rådd att köpa en 3401.a för att då får man höra att en sån här ska du ha hallelulja 3000kr till för att den där räcker inte till(dvs 3401.an .

Sen som konsument (vi som handlar)så upptäcker ju vi själva hur fantastiska olika medel är :?: men det är ena gången och nästa gång så låtsas vi om att vi alldrig testat dom varför det då jo just för att alla lacker är olika och då menar jag alla spelar ingen roll om det är solid eller klar-lackat för det som funkar fint på den ena klarlacken funkar inte på den andra men då funkar fint på en solid men inte på den andra solida osv osv.

Så vad jag tycker är bra för mig passar inte andra och tvärtom och då kan det ju tyckas bra med trlljoner olika medel som alla fall inte funkar fullt ut dvs gör alla belåtna :P

så nu när vi har så pass många sponsorer(levrantörer) så tycker jag att vi ska satsa på kunskap dvs riktig erfarenhet och rätt medel .trissor till rätt maskin och inte dessa massproducerade produktbeskrivningarna
om alla fantastiska medel trissor maskiner osv osv, utan vad som gäller är kunskap för det hoppas jag att det finns även bland levrantörerna :?:

Samt att ställer man en fråga om olika arbetssätt om det nu gäller polering eller hur man lägger ett skydd så är det ju trevligare med en synpunkt än en produkt beskrivning i säljande syfte inkastat i själva frågan då den alla fall inte ger något svar på frågan :roll:

ok blev lite mycket som vanligt men skönt att skriva av sig sina funderingar och en sak är säkert att har man kunskap så spelar produkterna mindre roll. och jag tycker att kunskap är viktigare är marknadens bästa polermedel och lackskydd som man alla fall inte behärskar fören man lärt sig grunderna och forumet går väl ut på att man ska lära sig och inte att man ska köpa på sig det ultimata blänket för det går som sagt inte att köpa :o

Mvh Max.
Senast redigerad av 6 MAX, redigerad totalt 14 gång.

rekaren
Medlem

Re: Kundskap om vad man säljer som levrantör(sponsor)

Inlägg av rekaren » 10 apr 2010 01:23

Mycket text Max
Orkade inte läsa allt i mitt skick just nu ;) men kändes som hel rätt de du har författat. Men kan ha fel, e redigt på G för en gång skull
Senast redigerad av 6 rekaren, redigerad totalt 14 gång.

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 10 apr 2010 07:24

MAX skrev:Eller så har dom ett svar som dom inte har tillgång till jag menar kunskapen sitter väl i hjärnan och inte på nån e-post adress långt bort i stan.
Det är ganska svårt för mig att undvika den lilla piken, rätta mig om jag har fel? Jag ville lämna ett korrekt svar, och det är inte så lätt alla gånger att få ut informationen från en tillverkare som alla tycks tro. Visst, jag kan komma med saker som jag har hört, men då jag inte vill fara med osanningar och rykten så väntar jag med det.
Senast redigerad av 6 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Benighted
Medlem

Inlägg av Benighted » 10 apr 2010 09:22

Som vanligt intressant läsning MAX,

Håller med dig att man blir fundersam när det ända man får som svar ifrån en leverantör/försäljare är reklamen för produkten. Reklamen kan jag läsa själv och därför vill jag ha mer direkt information.

En sak man lärt sig är ju att det inte finns några magiska produkter men en del försöker ändå sälja dem som det, och det tycker jag gör produkten en otjänst då den omöjligt kan uppfylla de förhoppningarna som reklamen säger.

Jag vill höra sanningen, inte nåt som en PR-kille som aldrig rört vid en polermaskin säger, jag vet ifrån mitt jobb exakt hur försäljarna/PR-tomtarna säljer grejerna (ifrån det säljande företagets sida) och det är nåt jag ogillar starkt, och ofta inget som ingenjörerna/forskarna bakom produkten ens står bakom.

Det är därför jag gillar forum som dessa, där vi vanliga delar med oss av våra erfarenheter, när nån som är part i målet säger nånting om produkten så läser jag det med skepsis, dom behöver ju inte försöka sälja saker, men dom vill ju verkligen tro att produkterna ska vara så bra som reklamen säger. Det finns säljare/leverantörer man litar på pga deras ärlighet och att dom t.o.m avråder ifrån en del produkter i deras sortiment med mera, och visat att dom verkligen använder egen erfarenhet för att ge råd.
Senast redigerad av 6 Benighted, redigerad totalt 14 gång.
/Jani

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av rkoo » 10 apr 2010 09:34

Jag tror att jag förstår vad du menar och håller till stor del med dig Max.
Självklart är handfasta tips och instruktioner bättre än citerade produkttexter när man vill veta något.

Men du måste också tänka på att flera av sponsorerna har hundratals produkter i sitt sortiment och rimligtvis kan man inte ha koll och personlig erfarenhet av varenda produkt i de fallen.

Sen är det ju så att olika medel beter sig olika, olika maskiner är olika effektiva och olika svåra att hantera.

Lackskydden/vaxerna är en vetenskap i sig som du märkt. Ska man ha med milt polerande effekt eller rena skydd? Vaxer eller syntetiska osv? Lättapplicerade eller hållbara osv?

Det finns ju inga standardsvar som funkar på alla frågor. Och du själv har ju också märkt att i början av din polerarkarriär så var det rätt enkelt. Några få medel och maskiner gjorde underverk jämfört med tidigare resultat.
Sen läste du lite till och kom på nya frågor eftersom du lärde dig se nyanser i lacken/blänket/resultatet, då fick du andra svar och började testa andra medel och maskiner.
Osv.
Ju mer du lär dig desto fler saker kommer du på och svaren på den enkla frågan "vad ger mest blänk" blir mer och mer komplicerad.

Sannolikt slutar det ungefär där du är nu, med någon/några utvalda favoritmaskiner, trissor och medel som funkar utmärkt på de flesta lackerna, och sen har du kanske något i reserv för de lacker som du insett att favoritkombon inbland strular med.

Det är inte lätt. Så är det och det är därför det är ett hantverk att polera.
Och absolut, ju rakare och erfarenhetsmässigt konkretare svar man får på sina frågor desto närmare den bra lösningen kommer man ju då.
Senast redigerad av 6 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 10 apr 2010 11:49

Problemet sitter i mängden....har man försäljning på t.ex. 30art så kan man nog hålla reda på rätt bra gällande egenskaper osv. Men i vårt fall har vi 1000art i vår webshop, och det är inte bara dessa som vi måste hålla reda på utan även våra konkurrerande fabrikat eftersom kunder gärna vill jämföra... ;)

Sedan har vi detta hur man upplever produkterna.....många gånger händer det att man säljer något man använder själv och vet hur bra det är...sedan tycker kunder inte alls att det var bra... ;)

Om vi tar en produkt som Menzerna Power Finish....det finns folk som skulle kunna doktorera på denna produkt, som har läst varje bokstav som finns att lära sig över detta..... Men problemet för oss som säljer är att vi har fler produkter att hålla reda på....Nilfisk-Alto - Flex - Alcon – Autoglym – Smartab - 3M – Concept - Surf-Ace – Sonax – Menzerna - Milwaukee – AEG - Top Tool – Lahega – Trutest – UST – Essex - Fire Glaze –Strovels – HIAB – Selaclean – Sanego – Basta - Jelly Blade – Birchmeier - Heavy Duty – Gloria - Mesto Inox – Airmaster – Ambipur - AL-KO Ginge - Millers oil – Varta –Aketoma - Purell – Sunrice – Turtle – CRC – STP – Scotch – Aquapel – Ombrello – Vikan - Optipad - Propad - Sonus - Ultima - RES-BONA - Meguiars ..mm..mm..

Om du visste vilka ingående frågor man kan få ibland Max....polermedel t.ex. går ju att använda på annat än billack... :)

Den dagen man kan allt i vårt stora sortiment så är det snarare att man behöver hjälp på det psykologiska planet...

Vi gör så gott vi kan Max !! ;)
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

MAX

Inlägg av MAX » 10 apr 2010 11:55

marcus skrev:
MAX skrev:Eller så har dom ett svar som dom inte har tillgång till jag menar kunskapen sitter väl i hjärnan och inte på nån e-post adress långt bort i stan.
Det är ganska svårt för mig att undvika den lilla piken, rätta mig om jag har fel? Jag ville lämna ett korrekt svar, och det är inte så lätt alla gånger att få ut informationen från en tillverkare som alla tycks tro. Visst, jag kan komma med saker som jag har hört, men då jag inte vill fara med osanningar och rykten så väntar jag med det.
Du har helt rätt ang piken Marcus och tror nog att jag var lite klumpigt där eftersom det lyste igenom :P
samt att det är bra att du vil vara riktigt påläst innan du yttrar dig.sen har ju du otroligt mycket kunskap, om ja precis vad som inom det här med olika produkter.

Då till skillnad mot mig som inte vet ett skvatt om dessa trijoner medel känns det som.
Då det enda man begär är att det ska ge ett tillfredställande resultat samt då att man ska känna sig trygg vid användandet,då bäde med maskin o medel.

Som ett exempel att man kör en 3401.med en medium trissa man trivs med samt då tex menzerna ip.
Sen kommer den här fantastiska menzerna Powerfinish ut på marknaden och riktigt höjs till skyarna av då tex Marcus.

aha tänker Max det där medlet måste man ju bara köpa då tom Marcus tycker det är toppen :P
så Max beställer sin provflaska(det kan vi tacka Nisse för mycket bra initsiativ med dom flaskorna :best )
alla fall medlet har äntligen anlänt och ska testköras det riktigt pirrar i magen på max av spänning ,
Då det funkat hyffsat med ip.n så måste det ju bli myyyycket bättre med pf då den som sagt blivit höjd till skyarna,

Och precis som vanligt så inte passade det medlet Max utan besvikelsen blev stor och han börjar fundera om han över huvudtaget ska hålla på med att polera bilar. Då det som sagt inte :? är fel på prylarna jag menar Bästa maskinen och bästa medlet och det blir bara fel.

Sen börjar max komunicera på olika forum dels om maskinen där man kommer fram till att en dämpad platta och optipad det ska man ha kostnad då för båda ca8-900kr.
Sen får max höra på ett annat forum när han beklagar sig över pf.n att det ska vara lamm-ull till pf då jäklar händer det saker, javisst att man får mer att städa efter sig dvs ytterliggare ett till moment.

Och sedan den här historien med den flaxande optipan vaa inget annat än ett stort skämt som bara kostat pengar och svordommar samt då även repat sönder vissa lacker så man fått stått och polera om dom med en roterande maskin för att maskinen som orsakat skadorna då med optipan, inte rår på dessa skador med en mildare kombo av trissa medel..

listan kan ju göras hur lång som helst och jag kan garantera att det finns tusentals maxar i samma sitiuation ,sen precis som Rkoo skriver så är det ju omöjligt för vissa att hålla reda på alla egenskaper och sammansättningar.Men tycker nog att det skulle kännas bättre om man åtminstoende provåkt grejorna innan man säljer så att säga, annars så kanske man står där med sina maskiner och fantastiska medel för tusentals kronor och helt enkelt ger upp karriären som glad amatör polerare.

För att det blir för mycket att tänka på eller en enda stor soppa av alltihopa då man ibland kan få tio svar på en fråga som inte blir något svar utan bara krånglar till det(samt då kostar pengar)
Jag menar om jag eller vem som helst inte är nöjd med en viss produkt så måste det ju lösas på något vis utan oändliga diskutioner(kul ibland)men hur roligt är det att gå in på entråd om exempelvis fireglas och behöva läsa 48sidor med snickelesnack för att ändå inte hitta något svar.

Annars kan jag säga att jag är nöjd med mina(snart bara en :P ) roterande maskiners arbets-sätt
Samt då 2-3 polermedelsamt en trissa, och nu då biltema brilljantvax som jag lägger för hand,saknar bara som sagt ett vassare enpetar-skydd som kan läggas i lugn o ro ;)

max.

Användarvisningsbild
rkoo
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av rkoo » 10 apr 2010 12:02

Max, har du fortfarande inte testat Ultima Paint Guard Plus?
Det är ju om inte annat ett rent skydd som är lättapplicerat och definitivt inte borde repa upp den yta du polerat fram förutsatt att du har en ren mf-svamp/duk.

Annars för "enpetare" utan slipande effekt så är det ju rena vaxer eller t ex Orange Sealer, SmartWax Sealant och ett gäng andra syntetiska lackskydd som gäller.
Senast redigerad av 6 rkoo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 10 apr 2010 12:42

Hej Max :D

Tack för intressant läsning!
Visst är det säkert många "Maxar" därute ;)
Det är ju som så att man får tänka att dom som säljer grejer skriver ju oftast för att få sälja?
Men även att dom vill vara till hjälp och troligtvis få en nöjd kund........Men i slutänden så är det deras levebröd........Därav så upphöjs nya medel hela tiden det är min tanke.......Sen så kan dom vara sämre fast det är "nya-medel".......Men för det mesta så har det utveklats till det bättre!? Du skriver om Optipad och det är ingen favorit för dej Max.......Medans den är en favorit för mej :) .......Och så kommer det forsätta även i framtiden. Något som är tråkigt att läsa i inlägg är när det citeras rakt av tillverkaren när man frågar om något medel troligtvis har man redan läst den texten ;) Skulle kännas bättre om svaret blev vet inte något mer än vad tillverkaren skriver o länka till texten........Men då blir det inte samma reklam kanske??

//Jiiins :cheers
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 10 apr 2010 13:34

Här har man fördelen med ett neutralt forum för bilvård....Det är användaren som skall berätta hur bra produkterna funkar...En säljare som talar om hur dåliga konkurrenternas produkter är skall man släppa direkt...man skall tala för sin egen vara ;)

Att vara seriös och sälja bra produkter lönar sig alltid !!
MVH Nisse

Bild

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 10 apr 2010 14:06

Max, som du säkert har märkt har alla en egen uppfattning om vad som är bra och dåligt. Vissa dricker öl och andra dricker sprit, i slutändan blir man ändå full.

Sedan så kan jag inte svara för handlarna om dem "provåker" sina saker, men det antar jag att alla gör; mer eller mindre.

Vad gäller Power finish så vet jag att det finns dem som är sjukt nöjda, men även dem som är mindre nöjda. Om jag skulle beklaga mig över varje produkt som jag inte var nöjd med (inte uppfyllde haussningarna), ja då skulle jag beklaga mig ofta :mrgreen:
Senast redigerad av 6 marcus, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor

Inlägg av WaxDog » 10 apr 2010 15:52

Max har såklart rätt och det vore ju drömmen om alla som säljer egentligen allting har järnkoll på egenskaperna hos sina produkter. Men jag förstår också att Nisse och co som har fler produkter än snittet milt räknat inte har möjligheten eller tiden att testa allt. Det tycker jag man får acceptera när man har ett så stort sortiment.
Jag med mitt lilla sortiment försöker löpande testa produkterna som säljs och gärna jämförande tester, ett medel på halva bilen, ett annat medel på andra halvan. Ser säkert lite wierd ut ibland men han som kör är ju inte riktigt riktig heller så... :mrgreen:
Jag tror alla någorlunda seriösa handlare gör sitt bästa för att kunna så mycket som möjligt om det man håller på med.
En glad kund kommer tillbaka, oftast med en kompis i släptåg dessutom.
Senast redigerad av 6 WaxDog, redigerad totalt 14 gång.
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 10 apr 2010 15:57

Problemet för ett konsument är att verkligen få rätt grejer, som verkligen är bra och värt pengarna... :)
För den som är insatt så är det ju lätt....Eller hur ?

Men hjälp finns att få för dom som ringer...och jag tror ingen i branschen medvetet säljer något som är riktigt dåligt...i alla fall om man tänkt vara ikvar framöver också... ;)

Nu vet jag inte hur mycket dom andra som säljer bilvårdsprodukter på nätet supportrar sina kunder före och efter köpet...Men vi gör det dagligen... ;)

Så här kan det låta....

Tjena Nisse detta är Mackan från Storstad....Du jag köpte en sån där Flex 3401a av dej i våras, och då snackade du hur man skulle använda polermedlet som jag köpte...skulle man lägga vaxet först och sedan grovrubbingen på det där...eller... :roll:

Nisse: Nja inte riktigt så...du skall göra så här.....bla...bla....bla....

Du vänta så får ja hämta papper och penna här.... 8-)
MVH Nisse

Bild

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av deciso » 10 apr 2010 18:42

MAX är min idol !!!!! Vilken underbar utläggning med en massa frustration!
Känner igen mig i att man tror att nya medel måste ju vara bättre än mina som är tre månader gamla.
Men som Max och även jag märkt så är det ju inte alltid så :D.

Dock har jag inte blivit så besviken på medlen som Max verkar ha blivit. Tycker det funkar bra med dom medlen jag köpt.Menzerna o 3M polerar jag med. Silver one som skydd.Men skulle man köpt allt man funderat på att köpa hade jag nog blivit besviken. Var nära att köpa en flex 3401 för det verkade mycket smidigare (säkrare) än min roterande men sen kröp det fram att man behövde nog ändå ha en roterande
för att det biter bättre på reporna.

Sen skrev Max om lackskydd med polerande effekt. När man tänker på det verkar det ju galet.
Har du provat med Sonax flytande hårdvax?
Senast redigerad av 6 deciso, redigerad totalt 14 gång.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 10 apr 2010 19:32

Jag är nog totalt motsatsen,

Jag vill inte ha 2-5 medel på hyllan 1 trissa och en maskin,

Jag ser detta som mitt intresse och det är då inte bara själva jobbet med att just polera och försöka få bästa glansen, repfriaste ytan utan även allt ikring,
Läser jag om nya produkter slutar det oftast med att jag köper dom för att testa , Mest för att jag tycker att det är kul men även för att ju fler medel och trissor m.m man testar så hittar man tillslut sina totala favoriter, men jag slutar ändå inte att testa nya
Senast redigerad av 6 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Inlägg av MAX » 10 apr 2010 19:54

som sagt mycket prylar att hålla reda och att det finns medel som passar alla och då som tidigare sagts att det som passar mig inte passar andra :P

och mycket riktigt som Marcus skrev ang berusning så vad man nu dricker för sort så blir ju resultatet dettsamma,och vissa häller i sig öl medans andra smuttar på wiskyn och när man smuttat tillräckligt mycke så har man uppnått målet.

Var väl inte meningen att nu då jämnföra olika medel o div på den här tråden då själva kärnfrågan handlade om just handlarnas kunskaper ;) om sina produkter.

Och då om man har järn-koll så underlättar det ju för oss kunsumenter samt då för handlarn eller den som nu loggar för alla dessa medel.

som exemplet med powerfinishen som då är bra mycket bättre än intensive-polish visst om man då byter ut sin skumtrissa mot en lammulls hätta,men då blir det ju inte en rättvis jämnförelse då vilket medel som helst biter bättre med just en lammulls hätta.

samt då att jag som amatör tycker att ett vax innehållande slipmedel inte ska läggas för hand på en nästintill perfekt yta för att det repar,kanske låter märkligt men som i mitt fall när jag dragit den slutsatsen så handlar det om en väldigt mjuk lack som kanske inte ens går att tvätta utan att man skulle förstöra den som man säger när det knappt ens går att torka med en mf-duk utan att det repar.

Och då kommer man ju till det här med kunskap om produkterna.
Dvs att man kanske skulle upplysa konsumenterna om att då vissa vax(skydd) produkter ej lämpar sig på repkänsliga lacker,fast det då säkert fungerar utmärkt på normala lacker,

Blir precis lika med fireglazen visst det funkar när man gör rätt och med att göra rätt så kan ju även det skillja sig från lack till lack.så då kunde det kunna stå i produktbeskrivningen att man ska vara försiktig vid påläggningen av just fireglazen på just då på lite känsligare solida lacker.
fireglazen är ju ingen dålig produkt och knappats nåt annat medel heller utan just det här med att den ena produkten är bättre än den föregående och det ultimata valet i jakten på det perfekta blänket 8-)

så kanske att man skulle(har nämnt det tidigare)fixa till en tråd som då bara handlar om specifika medel med deras egenskaper och hur dom uppför sig då på olika lacktyper samt då även hur man löser vissa problem som en del användare upp-lever dvs en ren faktatråd där det då ej går göra inlägg vilket offtas gör att det bara blir rörigt och inget vettigt kommer fram.

sen då om någon har en annan uppfattning än den som då delar med sig :jeps av sina kunskaper så kanske att det behöver ändras på något och då går det ju att samarbeta med varandra genom kanske ett pm och få det till det bästa,för att då sedan gå in och ändra i tråden,som sagt en ren fakta tråd utan att röra till det :? .

Sen kan vi som vanligt diskutera på dom övriga trådarna om just våra funderingar och erfarenheter tror säkert att många sponsorer själva skulle ha nytta av en sån här tråd då det som sagt är svårt att ha järnkoll ;)

ser att jag fått lite förslag på olika lack-skydd men det tar vi på på rätt trådar så att säga :brumm
mvh max.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 10 apr 2010 20:06

Just det du skriver om Max är just själva iden med ett neutralt bilvårdsforum...Det är vi som säljer bilvårdsprodukter som visar vad vi säljer...men det bör vara medlemmarna på forumet som berättar hur bra dessa produkter funkar... ;)

Men det finns ju alltid svårigheter ändå....en säger att Trutest Qvick Finish 140 är jädrans bra...Men en annan säger att Autosmart Mirror Image är mycket bättre... ;)

Tanken är att vi skall hjälpas åt... :jeps

När det gäller sponsorernas kunskaper här på forumet så anser jag den är väldigt hög.... ;)
och vi gör allt i vår makt att vara behjälplig....och om du undrar någon speciellt Max så ring oss gärna... :jeps

När det gäller Menzerna Power Finish vs Menzerna Intensive Polish som båda är medelrubbingar så är den första betyligt fetare....men det finns dom som ändå föredrar den senare....speciellt när det gäller professionella användare....men när det gäller vanlig konsument så är det Menzerna Power Finish som gäller...

Ja du får en betydligt snabbare avverkning med lammull och roterande och t,ex Menzerna Power Gloss S100 eller Menzerna Power Finish.... än vad du får med en 3401 med optipad...och med en Optipad skall du inte köra grövre med än en Fin rubbing...men det funkar med en medelrubbing också..fast man bör göra detta i undantag tycker jag... ;)
MVH Nisse

Bild

MAX

Inlägg av MAX » 10 apr 2010 20:28

[quote="Nisse"]Just det du skriver om Max är just själva iden med ett neutralt bilvårdsforum...Det är vi som säljer bilvårdsprodukter som visar vad vi säljer...men det bör vara medlemmarna på forumet som berättar hur bra dessa produkter funkar... ;)

Men det finns ju alltid svårigheter ändå....en säger att Trutest Qvick Finish 140 är jädrans bra...Men en annan säger att Autosmart Mirror Image är mycket bättre... ;)

Tanken är att vi skall hjälpas åt... :jeps

När det gäller sponsorernas kunskaper här på forumet så anser jag den är väldigt hög.... ;)
och vi gör allt i vår makt att vara behjälplig....och om du undrar någon speciellt Max så ring oss gärna... :jeps

Låter fint det Nisse :P
max.

Skriv svar