Då man läser om den ena produktern efter den andra med fantastiska egenskaper som bla bla bla bla fantastiska resultat och allt då verkar kopierat från då nån reklammakare på fabriken
Sen då man ibland ställer en fråga till levrantören (säljaren)ang produkten så har dom inte provkört den själva(vilket dom i bästa fall erkänner)eller då bara hänvisar till dessa evenliga produktbeskrivningarna som kopierats miljontals gånger.
Eller så har dom ett svar som dom inte har tillgång till jag menar kunskapen sitter väl i hjärnan och inte på nån
e-post adress långt bort i stan.
jag och många andra vet ju(har lärt oss ) att detta inte är sant för skulle det vara sant så skulle ju alla uppnå dom här fantastiska resultaten då det står i produktbeskrivningarna
Ingen(kanske någon)blir ju lyckligare av 20 olika polermedel och 48st lackskydd om vi nu bara pratar om lackrecond räcker ju med två polermedel och två kanske till o med ett lackskydd för oss konsumenter om man sköter bilen med tvätt (vaxshampo) samt då en trissa om man kör roterande(wannabe proffs)
själv så blev jag så arg sista vändan med alla mina lackskydd;vaxer med lite slip effeckt så jag hällde dom i en gemensam flaska för skämsskåpet(do dom var slipande)jag menar vad ska man med ett slipande lackskydd i dom här fallen vaxer med slipmedel om man redan har en kanonyta och då lägger skyddet för hand kan garantera att det förstör ytan som man polerat upp med maskinen oavsett maskin,
Sen dom här fantastiska feta medlen som man behöver litervis med isopropanol för att få bort från lacken(ok dom dammar inte) och går att köra ut hyffsat med roterande maskin men hur kul är det när man står där med sin dubbel-trissa eller 3401,a och måste köra så mycket maskinen orkar för att bryta ner medlet för att man ska se vad man överhuvudtaget har under medlet så att säga (repor eller inte repor)
Naturlitvis så handlar det om våran önskan(vi konsumenter)eller som i mitt fall wannabe polisher önskan att uppnå det ultimata blänket
Men som jag nämt i shoutboxen så har jag (näst sämsta) och den sämsta badmintonspelaren på jobbet spöat dom två bästa som då har jätte dyra rackertar mot våra billiga och då handlar det väl om vad man gör av sina förutsättningar, man kämpar
Dvs vi är ju så bra vi är beroende på (psykning av motståndaren)lika som vi tror att vi uppnår det ultimata blänket med hjälp av alla fantastiska medel som är bättre än bäst och avlöses gång efter annan av nya fantastiska produkter
Hur många gånger har man inte knappt hunnit hem från jobbet med sitt nya paket innehållande marknadens bästa polermedel o lackskydd som konsument kund(eller själv utnämt- proffs) bara för att bli besviken
Ok det kanske det är
Sen som konsument (vi som handlar)så upptäcker ju vi själva hur fantastiska olika medel är
Så vad jag tycker är bra för mig passar inte andra och tvärtom och då kan det ju tyckas bra med trlljoner olika medel som alla fall inte funkar fullt ut dvs gör alla belåtna
så nu när vi har så pass många sponsorer(levrantörer) så tycker jag att vi ska satsa på kunskap dvs riktig erfarenhet och rätt medel .trissor till rätt maskin och inte dessa massproducerade produktbeskrivningarna
om alla fantastiska medel trissor maskiner osv osv, utan vad som gäller är kunskap för det hoppas jag att det finns även bland levrantörerna
Samt att ställer man en fråga om olika arbetssätt om det nu gäller polering eller hur man lägger ett skydd så är det ju trevligare med en synpunkt än en produkt beskrivning i säljande syfte inkastat i själva frågan då den alla fall inte ger något svar på frågan
ok blev lite mycket som vanligt men skönt att skriva av sig sina funderingar och en sak är säkert att har man kunskap så spelar produkterna mindre roll. och jag tycker att kunskap är viktigare är marknadens bästa polermedel och lackskydd som man alla fall inte behärskar fören man lärt sig grunderna och forumet går väl ut på att man ska lära sig och inte att man ska köpa på sig det ultimata blänket för det går som sagt inte att köpa
Mvh Max.