Jag måste hålla med om det du skriver Robert.
Självklart så måste vi som kunder få kunna välja var vi vill handla. Som sponsor så får man en massa reklam här och kan prata för sina produkter och på så vis få till att jag som kund kommer till just eran butik.
Jag har köpt av er sponsorer flera gånger tack vara att ni pratar gott om just en produkt eller att jag gillar hur man uppför sig.
Har sett lite exempel nu det sista på hur sponsor har varit inne i en annan sponsors tråd och "trackat" ner på just den produkten som man försöker skapa lite intresse runt för tillfället, det gillar jag inte. Jag skall erkänna att jag inte helt förstår det sättet att markandsföra sig på, att prata ner konkurrenters produkter...?
Jag tror inte att någon av sponsorerna kan klaga på den reklamen man fått här och att det har skapat merförsäljning? Att sedan några väljer att köpa från en internetbutik i ett annat land är tror jag inte att man som sponsor har förlorat så stora pengar på i slutänden då det i det stora hela har givits mycket possitiv reklam på alla sponsorer här.
Jag har själv köpt från utlandet när det var något som jag tyckte jag ville ha och saknades i Sverige. Men nu så har vi som t.ex. BBV gratis frakt och Gunther gratis frakt från 300kr och det gör att jag kan slänga iväg en beställning på lite småprodukter (som oftas blivit större och mer) när jag blir lite sugen på något.
Så jag tror inte att sponsorerna behöver vara rädda för att vi skall köpa allt från "dom där andra" och ni går i konkurs/tappar kunder.