Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Beställa från England - tips på internetbutik?

Diskutera bilvårdsprodukter här
Användarvisningsbild
RobertD
Medlem

Re: Beställa från England - tips på internetbutik?

Inlägg av RobertD » 29 jun 2011 14:42

SAABninefive skrev:
RobertD skrev:Hmm... Ingen leverens till 133 34 tydligen... kanske inte centrala stockholm... men inte direkt vad jag skulle kalla för "vischan"... :D

/Robert
Våra egna bilar kör som längst ut till skuru bron efter det är det poståkeriet som levererar, och då PÅK kan lägga på en dag så är det smartare att adressändra till jobbet om det ligger inom vårat leverans område :)

Men förhoppningsvis så kommer vi att utöka våra områden snart :)
Tog det till jobbet istället... Så har man en ursäkt att gå tidigt den dagen... :D

/Robert
Senast redigerad av 6 RobertD, redigerad totalt 14 gång.
/Robert

Användarvisningsbild
RobertD
Medlem

Inlägg av RobertD » 05 jul 2011 15:01

Leverans till jobbet idag! Väldigt smidigt måste jag säga. 4 arbetsdagar, inklusive en "genväg" via frankrike...

Jul 5, 2011 10:36 AM I FedEx-fordon för leverans STOCKHOLM-ARLANDA SE
Jul 5, 2011 9:46 AM På lokalt FedEx-kontor STOCKHOLM-ARLANDA SE
Jul 5, 2011 7:11 AM Under transport KASTRUP DK
Jul 5, 2011 4:44 AM Lämnat FedEx-kontor PARIS FR
Jul 5, 2011 3:57 AM Under transport PARIS FR
Jul 4, 2011 7:24 PM Lämnat FedEx-kontor PARIS FR
Jul 4, 2011 5:57 PM Anlänt till FedEx-kontor PARIS FR
Jul 2, 2011 8:47 PM Anlänt till FedEx-kontor PARIS FR
Jul 2, 2011 6:54 PM Under transport STANSTED GB
Jul 2, 2011 6:19 PM Under transportSTANSTED GB
Jul 2, 2011 1:10 PM På lokalt FedEx-kontor PARIS FR <-- ?!?!
Jul 1, 2011 2:04 PM Lämnat FedEx huvudanläggning MANCHESTER GB
Jun 30, 2011 3:49 PM Upphämtad MANCHESTER GB
Jun 30, 2011 7:10 AM Försändelseinformation har skickats till FedEx

/Robert
/Robert

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jujimbo » 05 jul 2011 16:33

Shinearama? ;) :P
Senast redigerad av 6 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
RobertD
Medlem

Inlägg av RobertD » 05 jul 2011 17:16

Japp! Fick till och med lite engelsk godis i paketet den här gången... ;)

/Robert
/Robert

Användarvisningsbild
SAABninefive
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av SAABninefive » 05 jul 2011 21:31

RobertD skrev:Leverans till jobbet idag! Väldigt smidigt måste jag säga. 4 arbetsdagar, inklusive en "genväg" via frankrike...

Jul 5, 2011 10:36 AM I FedEx-fordon för leverans STOCKHOLM-ARLANDA SE
Jul 5, 2011 9:46 AM På lokalt FedEx-kontor STOCKHOLM-ARLANDA SE
Jul 5, 2011 7:11 AM Under transport KASTRUP DK
Jul 5, 2011 4:44 AM Lämnat FedEx-kontor PARIS FR
Jul 5, 2011 3:57 AM Under transport PARIS FR
Jul 4, 2011 7:24 PM Lämnat FedEx-kontor PARIS FR
Jul 4, 2011 5:57 PM Anlänt till FedEx-kontor PARIS FR
Jul 2, 2011 8:47 PM Anlänt till FedEx-kontor PARIS FR
Jul 2, 2011 6:54 PM Under transport STANSTED GB
Jul 2, 2011 6:19 PM Under transportSTANSTED GB
Jul 2, 2011 1:10 PM På lokalt FedEx-kontor PARIS FR <-- ?!?!
Jul 1, 2011 2:04 PM Lämnat FedEx huvudanläggning MANCHESTER GB
Jun 30, 2011 3:49 PM Upphämtad MANCHESTER GB
Jun 30, 2011 7:10 AM Försändelseinformation har skickats till FedEx

/Robert
Hahaha den där såg ju riktigt konstig ut :lol: :lol: Alla våra paket går ju via paris men gb paris och sen tbax till gb???? Mysko så det förslår :lol: :lol:
Senast redigerad av 6 SAABninefive, redigerad totalt 14 gång.

KIA cee´d 1.6CRDi SW Komf-13

Användarvisningsbild
RobertD
Medlem

Inlägg av RobertD » 05 jul 2011 21:52

Är kanske något fel i systemet bara... Annars har den ju gått en omväg... :D

Såhär såg iaf innehållet ut: (minus godiset då, det försvann illa kvickt)
Bild

Och den enda produkten jag hann testa idag var Poorboys Quick Detailer+ som jag tog som sista finlir efter att jag kört hem bilen från svärföräldrarnas uppfart. Tyckte inte att den var jättebra tyvärr. Dunstade för långsamt och lämnade streck. Så man fick vara väldigt noga att torka med torr MF-duk. Kan också ha berott på att det är vansinnigt fuktigt i luften nu.

Helt okej blänka blev det iaf:
Bild

Och den obligatoriska trädbilden:
Bild

Det märks att det var länge sedan jag gjorde en ordentlig tvätt. Lacken är ganska sträv och knottrig på en del ställen. Det är dock helt okej avrinning och pärlning fortfarande, så jag tror att skiten sitter ovanpå lackskyddet.

/Robert
/Robert

Användarvisningsbild
SAABninefive
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av SAABninefive » 05 jul 2011 22:02

Kanske nån trött fedex kille/tjej i england som ställt in sin scanner på paris istället hahaha :lol: men troligtvis nån bugg säkert :jeps

Det satt ingen gammal stansted lapp på paketet då? Glömmer man att ta bort dom gamla lablarna så är det självklart dom som blir scannade i automat sorten i paris, jag råkade själv ut för det en gång. hämtade en dataskärm som skulle till frankrike för lagning och skickade i väg den med planet och morgonen efter fick jag till baka den från paris för att det satt en gammal lidingö label i botten av paketet som jag hade missat så det var bara att be om ursäkt och skicka paketet igen :lol:

hebbe
Medlem

Inlägg av hebbe » 09 jul 2011 19:53

om man inte är hemma när fedex/ups kommer med paketet vart hämtar man det då. har dom utlämningsställen som posten. kan nämligen inte skicka det till jobbet.
Senast redigerad av 6 hebbe, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
jujimbo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av jujimbo » 09 jul 2011 22:39

Bästa är nog att ringa deras kundtjänst,dom är väldigt trevliga och fixar det säkert.

Går kanske att avtala tid när du är hemma så dom kan lämna paketet?
Om posten kör ut så... kan det vara mer krångel dom var otrevliga här :evil: var svårt att få paketet av dom.
Senast redigerad av 6 jujimbo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
limban
Forumägare
Forumägare
Kontakt:

Inlägg av limban » 09 jul 2011 22:55

Tänkvärt är att vilka betalar in pengar så den här forumsidan fungerar..
vi sponsorer eller någon webshop från England.. vem vill ni gynna om det här forumet ska finnas kvar.. :?:
Senast redigerad av 7 limban, redigerad totalt 14 gång.
MVH Anders Lindbäck

Bild

Användarvisningsbild
SAABninefive
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av SAABninefive » 09 jul 2011 23:36

limban skrev:Tänkvärt är att vilka betalar in pengar så den här forumsidan fungerar..
vi sponsorer eller någon webshop från England.. vem vill ni gynna om den här forumet ska finnas kvar.. :?:
Håller med lite där. Jag vill i alla fall bara hjälpa till om folk väntar paket med oss, jag ville inte göra reklam för "någon webbshop" i england bara så att du vet. Jag vill inte heller göra reklam för mitt företag heller på det viset bara meddela att vi är dom snyggaste chaffisarna i landet!! 8-) :lol:

För många i det här landet så kan det vara svårt att få paket levererade som man vill och det gäller nog vilken transportör som helst som kör ut paket i sverige så kan jag hjälpa till med den biten så är jag glad ;)

Sen kan man ju diskutera om vilka vi medlemmar "får" handla av och skriva det här på forumet det har jag ingen aning om..

Kan ju bara stå för mej själv att det jag tittar på att köpa är täckt av er sponsorer här på forumet och lägg till fri frakt ja då är jag nöjd :jeps

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Inlägg av Funk » 10 jul 2011 07:51

Det där en lurig fråga, men i dag lever vi i en allt mer global värld.. det är lika lätt att beställa hem en vara från t.ex Tyskland via nätet som att hitta den i Sverige. Svensk handel behövs och är hörnpelare i samhället, men när det handlar om prisskillnader på 50-100% så har man satt sig i en situation då det är svårt att försvara. Exempelvis tändstift som regelmässigt kostar 75:- styck i Tyskland borde inte få kosta 175:- här hemma.

På forumet har vi inga generella regler för köptips, men vi stöttar givetvis våra sponsorer i första hand, servicen hos flera av dem är dessutom outstanding.

/Thomas
Senast redigerad av 6 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Användarvisningsbild
RobertD
Medlem

Inlägg av RobertD » 10 jul 2011 17:33

Jag tycker att det är ganska fånigt (för att inte säga på gränsen till okunnigt) att som forumsponsor tro eller rent av tycka att medlemmarna på forumet inte skulle prata om andra leverantörer eller butiker än de som står som forumsponsorer. Och att man blir upprörd när någon handlar av någon annan tyder på att man inte har förstått internet och hur en transparant markandsekonomi fungerar. Men mer om det lite längre ner.

Det är medlemmarna/användarna/läsarna som skapar ett fungerande forum med oberoende åsikter, användartester, konsumentåsikter och läsvärda trådar. Utan medlemmar skulle detta forum ”bara vara en stor webshop”, som någon så bra uttryckte sig en annan tråd.

Att vara sponsor för eller annonsör i en oberoende kanal – må det vara en tidning eller ett internetforum - innebär att man betalar för att få kommunicera med en relevant målgrupp. Det innebär dock inte att man kan bestämma vad tidningen ska skriva, eller i det här fallet vad medlemmarna ska skriva. Vill man ha en sådan kanal får man istället satsa på reklamblad eller en kundtidning, och motsvarigheten på internet är närmast en diskussionsgrupp på en företagsweb. Redaktionell reklam blir dock ganska snabbt sorterat till pappersåtervinningen, och på nätet är företagshemsidor oftast inte särskilt välbesökta när man söker oberoende information.

Jag tror att det är viktigt att detta forum fortsätter att vara oberoende och med högt i tak, en plats där man kan få bra information och tips från proffs och glada hobbyputsare. Det är nämligen det som gör att man fortsätter att besöka forumet och att det uppstår långa trådar med levande diskussioner. Och besökare/läsare är som alltid den enda valutan av värde gentemot sponsorer och annonsörer.

I en modern värld där marknader blir globala går det faktiskt inte heller att gnälla när kunder väljer att beställa från ett annat land. (Adapt and adopt – som det brukar heta.)

För att ge ett konkret exempel tänkte jag delge lite detaljer från mitt senaste inköp. Detaljer som finns några få knapptryckningar bort för alla med en dator och internet…

Beställningen från ”den engelska webshopen”:
Autoglym Leather Care Balm (500ml) £ 6,95
Autoglym Leather Cleaner Spray (500ml) £ 5,49
Poorboy's QD+ Quick Detailer Plus (32oz) £ 14,95
Poorboy's Deluxe Mega Towel with Silk Edge £ 3,95
Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner (1L) £ 9,95
Menzerna Power Finish PO 203 S (250ml) £ 7,95
Menzerna Final Finish PO 85 RE 5 (250ml) £ 7,95
Discount code redeemed -£ 2,86
Leverans och hantering: £ 8,00
Summa: £ 62,33
Räknar man högt med att pundet står i 11 kr så blir det alltså ca 680 kr.

Motsv. från svenska nätbutiker:
Autoglym Leather Care Balm 500ml 320 kr
Autoglym Leather Cleaner 500ml 189 kr
Poorboy's spray & wipe 473 ml* 139 kr
Poorboys Deluxe Mega Towel 95 kr
Valet Pro Bilberry 1L 109 kr
Menzerna Power Finish 2500 250ml 149 kr
Menzerna Final Finish 3000 250ml 149 kr
Summa: 1150 kr

NB: Det finns ingen handlare som för samtliga produkter, så i detta exempel har jag inte räknat med eventuella fraktkostnader. Notera också att jag inte lyckades hitta Poorboys QD+ 32 oz hos någon svensk handlare och därför istället tog en “Spray & Wipe 16 oz” istället.

Mellanskillnaden är alltså nästan 500 kr, eller 70 % dyrare hos de svenska handlarna... Pengar som jag iaf inte tänker bränna bara för att vara "trogen sponsorerna".

/Robert
/Robert

Abyss
Moderator
Moderator

Inlägg av Abyss » 10 jul 2011 19:04

Jag måste hålla med om det du skriver Robert. :jeps

Självklart så måste vi som kunder få kunna välja var vi vill handla. Som sponsor så får man en massa reklam här och kan prata för sina produkter och på så vis få till att jag som kund kommer till just eran butik.

Jag har köpt av er sponsorer flera gånger tack vara att ni pratar gott om just en produkt eller att jag gillar hur man uppför sig.

Har sett lite exempel nu det sista på hur sponsor har varit inne i en annan sponsors tråd och "trackat" ner på just den produkten som man försöker skapa lite intresse runt för tillfället, det gillar jag inte. Jag skall erkänna att jag inte helt förstår det sättet att markandsföra sig på, att prata ner konkurrenters produkter...?

Jag tror inte att någon av sponsorerna kan klaga på den reklamen man fått här och att det har skapat merförsäljning? Att sedan några väljer att köpa från en internetbutik i ett annat land är tror jag inte att man som sponsor har förlorat så stora pengar på i slutänden då det i det stora hela har givits mycket possitiv reklam på alla sponsorer här. :jeps

Jag har själv köpt från utlandet när det var något som jag tyckte jag ville ha och saknades i Sverige. Men nu så har vi som t.ex. BBV gratis frakt och Gunther gratis frakt från 300kr och det gör att jag kan slänga iväg en beställning på lite småprodukter (som oftas blivit större och mer) när jag blir lite sugen på något.

Så jag tror inte att sponsorerna behöver vara rädda för att vi skall köpa allt från "dom där andra" och ni går i konkurs/tappar kunder.
Understeer is when you hit the fence with the front of the car
Oversteer is when you hit the fence with the rear of the car
Horsepower is how fast you hit the fence
Torque is how far you take the fence with you

Skriv svar